تفاهم‌نامه راه‌اندازی سامانه جدید «الوپست» امضا شد
شروع همکاری الوپیک با شرکت پست ایران ۸

تفاهم‌نامه راه‌اندازی سامانه جدید «الوپست» امضا شد

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۳:۳۰ | ۷ دقیقه

طبق تفاهم‌نامه شرکت ملی پست و الوپیک، سرویس الوپست با هدف بهبود سرویس‌دهی خدمات پستی در روز جهانی ارتباطات راه‌اندازی می‌شود.

نوپاناحسین نعمتی معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مراسم عقد قرارداد و رونمایی سرویس جدید الوپست، با ابراز خرسندی از استفاده شرکت پست از توانایی‌های بخش خصوصی گفت: «ما در دوره جدید توانستیم از توان جوانان کشور در حوزه‌های تخصصی استفاده کنیم.»

نعمتی در خصوص تفاهم‌نامه اخیر با شرکت الوپیک افزود: «در همین راستا از ۵-۶ ماه گذشته همکاری با شرکت الوپیک آغاز شد و در حال حاضر یکی از بهترین سرویس‌های پستی با همکاری بخش خصوصی به مردم ارائه می‌شود‌.»

نعمتی ادامه داد: «شهروندان از محل حضور برای ارسال بسته‌های پستی خود به همه نقاط کشور و سایر کشور‌های جهان می‌توانند اقدام کنند. با ارائه این سرویس جدید چرخه خدمات پستی در کشور تکمیل می‌شود  که این گام بلندی است. هدف ما این است که این گام بلند نهایت اقدامات شرکت ملی پست نباشد و در آینده گام‌های بلندتری برداشته شود.»

همچنین او گفت: «این تفاهم‌نامه که میان شرکت ملی پست و شرکت الوپیک منعقد شده است منحصر بفرد نیست و ما این آمادگی را داریم که با سایر بخش‌ها و بقیه شرکت‌های خصوصی نیز همکاری‌ها ادامه داشته باشد و در واقع این تفاهم‌نامه به گونه‌ای تنظیم شده است که امکان همکاری سایر بخش‌ها و شرکت‌ها را دارد.»

بهزاد اقبال خواه، سرپرست و معاونت فنی و بازرگانی پست نیز گفت: «همکاری پست با الوپیک قرار نیست باعث حذف هیچ چرخه‌ای از سازمان پست از جمله ماموران پستی شود و صرفا قرار است یک خلا را در خدمات این سازمان پر کند.»

او ادمه داد: «از وقتی وارد پست شدم دنبال این خلا‌ها بودم و یکی از مهم‌ترین آنها را در سرویس درب به درب دیدم که با وجود تلاش‌های چند باره شرکت پست همچنان این سرویس به طور تمام و کمال عرضه نمی‌شد. در وهله‌ای قرار شد که شرکت پست یک پیک شهری تاسیس کند اما سیاست دولت بر این است که با بخش خصوصی همکاری کند و یک سری خدمات را به آنها واگذار کند؛ به همین منظور با دو بازیگر اصلی این حوزه مذاکره کردیم و با الوپیک زودتر به نتیجه رسیدیم.»

مهدی نایبی، مدیرعامل الوپیک نیز ضمن ابراز خشنودی از این همکاری آن را یک همکاری استثنایی بین بخش سنتی و کسب‌وکارهای نوپا خواند.

نایبی با اشاره به مدت کوتاه انجام این طرح گفت: «انجام این کار ظرف ۴ ماه یک اقدام کم‌نظیر بود و کمک زیادی به استارت‌آپ ما کرد. نرم‌افزار الوپیک بخش‌های مختلفی مانند سفارش غذا، تاکسی، وانت و پیک دارداما در این مدت بیش از همه از سرویس الوپست استقبال شد و این سرویس تحول بزرگی محسوب می‌شود.»

مدیرعامل الوپیک باور دارد که برند آنها از یک سرویس پیک موتوری آنلاین فراتر رفته و در آینده نه چندان دور مردم آنها را شکل دیگری خواهند شناخت. به گفته نایبی هر سه ماه یکبار ویژگی جدیدی از سوپراپلیکیشن آنها رونمایی خواهد شد و مردم می‌توانند تمامی خدمات مورد نیاز خود را سوپر اپ آنها تامین کنند. او همچنین تاکید کرد که نسخه وب آنها برای کاربران iOS به زودی تمامی قابلیت‌های جدید را عرضه خواهد کرد.

نائبی با اشاره به سرویس‌های مشابه در سایر کشور‌های جهان نیز گفت: «چنین سرویسی در گذشته در کشور فرانسه وجود داشت که این اتفاق ظرف ۲ سال در آن کشور افتاد و اجرای آن در مدت ۴ ماه در ایران نشان می‌دهد که ما چیزی از آن‌ها کم نداریم و اگر دو طرف بخواهند می‌توان اقدامات بزرگی مانند این سرویس را اجرایی کرد.»

برچسب‌ها: الوپیکالوپستمهدی نایبیاستارتاپشرکت ملی پست ایرانحسین نعمتیارسال مرسولات پستیرهگیری مرسولات پستی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.