چاپگرهایی با قابلیت چاپ فلز
پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی ۸

چاپگرهایی با قابلیت چاپ فلز

توسط هومن کیا | ۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۱۸:۰۲ | ۵ دقیقه

چاپگرهای ۳بعدی، تواناتر از قبل در خلق هر آنچه که بشر نیاز دارد

نوپانا:فکر اینکه روزی امکانی برای ما فراهم شود تا اطلاعاتی که صرفا بصری هستند را بتوانیم به صورت مکتوب در آوریم، دور از ذهن بود. اما امروزه به کمک چاپگرها (Printer)، نه تنها قادر  هستیم محصول‌مان را بر روی کاغذ چاپ کنیم، بلکه قادر خواهیم بود با بهره گرفتن از چاپگرهای ۳بعدی، خالق هر آنچه که می‌خواهیم باشیم.

چاپگرها، انواع مختلفی دارند و اکثر ما با چاپگرهای کاغذی تا حد خوبی آشنا شدیم پس به سراغ نوعی دیگر از چاپگرها می‌رویم که از آن‌ها به عنوان نسل جدید یاد می‌شود.

چاپگرهای ۳بعدی

چاپگرهای ۳بعدی نیز مدل‌های متنوعی دارند که این تنوع از ماده اولیه‌ای که برای ایجاد محصولات استفاده می‌کنند، نشأت می‌گیرد.

در اینجا قصد داریم پیشرفتی که در این عرصه صورت گرفته را بررسی کنیم.

خلق محصولات، علی‌الخصوص از جنس فلز، همواره کاری دشوار و توام با هزینه بوده.

برای رفع این مشکلات، تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است که منجر به تولید چاپگری با قابلیت چاپ فلز شده است. ماده اولیه‌ای که برای چاپگرهای فلزی به کار برده می‌شود، با توجه به نوع محصول متفاوت خواهد بود؛ به عنوان مثال برای ساخت جواهرات، از فلزات قیمتی نظیر طلا و نقره استفاده می‌شود.

مزایایی که این چاپگر توانایی به ارمغان آوردن آن را برای ما دارد

تصور کنید که شما به وسیله‌ای نیاز دارید و برای تهیه‌ آن باید زحمت فراوانی بکشید.

اما اگر شما یک چاپگر ۳بعدی داشته باشید، تنها کافیست تا نقشه‌ طرح مورد نظرتان و مواد اولیه تشکیل دهنده آن را به دستگاه بدهید و در آخر محصول مورد نیازتان را دریافت کنید.

نکته حائز اهمیت این است که این تکنولوژی می تواند قطعات سبک‌تر، قوی‌تر و اشکال پیچیده‌تری ایجاد کند که با روش‌های معمول امکان پذیر نیست.

جهت تولید این قطعات، از برنامه‌ای به نام دسکتاپ متال (Desktop Metal) استفاده می‌شود که در اصل آموزش‌های لازم برای کار با این چاپگر نیز در کنار این نرم‌افزار صورت می‌پذیرد.

مرقوم به صرفه است که در آینده‌، شاهد پیشرفت چشم‌گیر این تکنولوژی باشیم؛ زیرا علاوه بر قیمت مناسب، کاربردهای فراوانی دارد.

برای درک بهتر کاربردهای آن می‌توان به این اشاره کرد که بر فرض مثال، فضانوردانی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر هستند، به راحتی می‌توانند قطعات مورد نیازشان را به وسیله‌ این چاپگر، تولید کنند و دیگر نیاز نیست هزینه‌ زیادی جهت ارسال همان وسایل صرف شود.

برچسب‌ها: پرینتر سه‌بعدیچاپگر سه بعدیپرینترچاپگرتکنولوژی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هومن کیا

هومن کیا

هومن کیا، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تولید محتوا و برنامه نویسی را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.