استارت‌آپی که قرار بود ایمنی ارزهای مجازی را افزایش دهد، کلاهبردار از آب درآمد
ارزهای مجازی؛ ۸

استارت‌آپی که قرار بود ایمنی ارزهای مجازی را افزایش دهد، کلاهبردار از آب درآمد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۵:۴۷ | ۳ دقیقه

گروهی از کلاهبردان سایبر با استفاده از یک پروفایل لینکدین و تظاهر به توسعه یک دستگاه خاص، بیش از هزار سرمایه گذار را برای پروژه جعلی خود جذب کرده و 2.4 میلیون دلار از آنها سرقت کرده‌اند.

به گزارش دیجیاتو، گروهی از کلاهبردان سایبر با استفاده از یک پروفایل لینکدین و تظاهر به توسعه یک دستگاه خاص، بیش از هزار سرمایه‌گذار را برای پروژه جعلی خود جذب کرده و ۲.۴ میلیون دلار از آنها سرقت کرده‌اند.

این استارت‌آپ که جیزه نام دارد، مدعی توسعه یک دیوایس ایمن برای نگهداری ارزهای مجازی با همکاری شرکتی روسی به نام Third Pin LLC بوده است.

فردی که در این میان متهم اصلی به شمار می رود «مارکو فایک»، مدیر عملیاتی ارشد جیزه است که هشت نفر از سرمایه‌گذاران، شرکا و کارکنان سابق این استارت‌آپ در مصحابه با CNBC تاکید کرده‌اند که هرگز موفق به ملاقات او نشده و تنها از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با وی در ارتباط بوده‌اند.

این فرد مرموز تا دو هفته قبل موفق به جمع آوری ۲۱۰۰ اتریوم با ارزشی بالغ بر ۲.۴ میلیون دلار شده بود.

یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه به نام «کریس» درباره این کلاهبرداری می‌گوید: همه چیز خوب به نظر می‌رسید تا زمانی که شرکت Third Pin LLC اعلام کرد که این استارت‌آپ پیوندهای خود را با آنها قطع کرده و به نظر می‌رسد که یک کلاهبرداری در میان است. از آن زمان ما به همه چیز مشکوک شدیم.

کسانی که در این پروژه شرکت کرده‌اند سرمایه‌های خود را در قالب اتریوم به حساب استارت‌آپ جیزه وارد کرده‌اند.

از آنجا که نقل و انتقال اتریوم از طریق کیف پول‌هایی صورت می‌گیرد که امکان رهگیری آن‌ها وجود دارد، بررسی‌هایی در این زمینه صورت گرفته که حاکی احتمال وجود پیوندهایی بین این کلاهبرداران و افرادی است که ماه گذشته از طریق ارسال ایمیل‌های جعلی به عنوان موسس ارز مجازی Bee Token به کلاهبرداری پرداخته بوده‌اند.

برچسب‌ها: استارت‌آپ‌ارزهای مجازیجیزه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.