چه موانعی در مسیر شروع کسب‌وکارها قرار دارند؟
نگاهی بر چالش‌های کارآفرینی؛ ۸

چه موانعی در مسیر شروع کسب‌وکارها قرار دارند؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

در مسیر شروع کسب‌وکارها موانعی وجود دارند؛ اما با انگیزه و پشتکار می‌توانید از آن‌ها عبور کنید. در این مطلب به معرفی تعدادی از این موانع مهم و راه‌های گذر از آن‌ها می‌پردازیم.

نوپانا: قطعا موانعی در راه شروع یک کسب‌وکار وجود دارند؛ اما این موانع آن‌قدر بزرگ نیستند که نتوانید از آن‌ها عبور کنید. اگر علاقه، انگیزه، تلاش و پشتکار کافی داشته باشید می‌توانید از موانع عبور کنید و به موفقیت دلخواه خود برسید.

در نوشتار زیر چند مانع ابتدایی شروع یک کسب‌وکار را بررسی می‌کنیم. این موانع را قبل از مواجه شدن با آن‌ها بشناسید:

عدم اطلاع

افراد زیادی وجود دارند که ایده‌های خوبی در سر دارند اما نمی‌دانند باید از کجا شروع کنند و چه کارهایی باید انجام دهند. منابع زیادی درباره مسیر کارآفرینی و شروع کسب‌وکار در اینترنت وجود دارد که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها اطلاعات خوبی به دست آورید و به موفقیت برسید.

ترس

بسیاری از افراد قبل از حتی کوچک‌ترین تلاش برای شروع کسب‌وکار خود، از این مسیر می‌ترسند. ترس از شکست، پیدا نکردن سرمایه و مشکلات زیاد، افراد زیادی را از شروع کسب‌وکار خود باز می‌دارد. باید بر این ترس غلبه کنید و تمرکز خود را روی کار و مسیر درست قرار دهید. بهتر است برای خود مشخص کنید که دقیقا از چه چیزی می‌ترسید و سپس به دنبال راهکارهایی برای کاهش یا از بین بردن این ترس باشید.

مسیر کسب‌وکار

به گزارش نوپانا، قطعا تنها داشتن ایده برای شروع کسب‌وکار کافی نیست. باید برای شروع کار خود مطالعات و تحقیقات زیادی انجام دهید. با این مسیر آشنا شوید و یک برنامه کسب‌وکار خوب برای خود ایجاد کنید. در این برنامه موارد زیادی مانند سرمایه، بازار هدف، نحوه بازاریابی، نیروی انسانی و... را مشخص کنید.  

سرمایه زیاد

ممکن است با خود فکر کنید برای راه‌اندازی هر کسب‌وکاری به سرمایه فراوانی در ابتدای راه نیاز دارید. اما کسب‌وکارهای زیادی مانند کسب‌وکارهای تحت وب وجود دارند که نیاز به سرمایه فراوانی برای شروع ندارند. در دنیای امروز به سادگی می‌توانید حتی در منزل کسب‌وکار خود را راه بیاندازید و ماهیانه درآمد خوبی داشته باشید. از این مانع بزرگ نترسید. اگر در آینده برای گسترش کسب‌وکار خود به سرمایه نیاز پیدا کردید، می‌توانید از راه‌های مختلفی سرمایه‌گذار پیدا کنید. جذب سرمایه بسیار سخت است اما محال نیست.

(همچنین بخوانید: هفت نکته ارزشمند برای راه‌اندازی کسب‌وکار، بدون پول یا تجربه)

برچسب‌ها: کارآفرینیموفقیت کسب‌و‌کارراه‌اندازی کسب‌وکارسرمایه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.