سرمایه‌گذاری ۲۰هزار میلیارد تومانی دولت برای توسعه فناوری اطلاعات
آذری جهرمی: ۸

سرمایه‌گذاری ۲۰هزار میلیارد تومانی دولت برای توسعه فناوری اطلاعات

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۵:۳۲ | ۲ دقیقه

وزیر ارتباطات گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده باعث شد تا هم‌اکنون در کشور از نظر تعداد کاربران اینترنت همراه درمیان منطقه بی‌نظیر هستیم و ضریب نفوذ تلفن همراه توسعه چشمگیری یافته است.

به گزارش عصر اعتبار، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جشنواره وب و موبایل با بیان اینکه مسیر در پیش گرفته در دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲ به سمت توسعه فناوری اطلاعات بوده است، گفت: خیلی از آن نگذشته که سه میلیون مشترک ADSL و ۳۰۰ هزار مشترک اینترنت موبایل داشتیم و هنوز مفهموم پهنای باند سریع جا نیفتاده بود و‌فاصله دیجیتال زیادی میان ایران و‌کشورهای منطقه وجود داشت.

وی با اشاره به نگاه لوکسی که در گذشته نسبت به فناوری اطلاعات بود بطوریکه اشتراک ۱۲۸ کیلوبیت کافی دانسته می شد، افزود: به دلیل عزمی که در بدنه دولت و‌حاکمیت بر توسعه فناوری اطلاعات وجود داشت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در پنج سال گذشته برای توسعه فناوری اطلاعات هزینه شد تا از ۱۰۰ میلیون گوشی موجود ۶۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور باشد.

برچسب‌ها: محمدجواد آذری جهرمیفناوری اطلاعات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.