با انجام این ۵ کار، تغییرات بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید
شرایط را به نفع خود تغییر دهید ۸

با انجام این ۵ کار، تغییرات بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۹/۲۴ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

ممکن است حس کنید زندگیتان یکنواخت شده است و نیاز به تغییر دارید. لازم نیست به دنبال تغییرات بزرگ باشید. حتی تغییرات کوچک هم تاثیر به‌سزایی در روند زندگیتان دارند.

نوپانا: ممکن است حس کنید زندگیتان یکنواخت شده و نیاز به تغییر دارید. لازم نیست به دنبال تغییرات بزرگ باشید. حتی تغییرات کوچک هم تاثیر بسزایی در روند زندگیتان دارند.

در این مطلب کارهای ساده‌ای که تغییرات بزرگی در زندگی شما ایجاد می‌کنند را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:

داشتن اندیشه‌های مثبت

به گزارش نوپانا، افکار هر فرد، زندگی و شرایط اطراف او را به وجود می‌آورد. پس اگر از شرایط موجود ناراضی هستید ابتدا باید اندیشه‌های خود را تغییر دهید. افکار مثبت داشته باشید و به اتفاقات خوب و اهداف خود فکر کنید.

مقایسه نکردن خود با دیگران

بهتر است دست از مقایسه کردن خود با دیگران بردارید؛ زیرا همیشه آدم‌هایی وجود دارند که از ما موفق‌تر هستند. به دنبال کسب مهارت باشید، به اهداف خود فکر کنید و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید. شرایط زندگی افراد متفاوت است ومعیارهای متفاوتی برای سنجش موفقیت هر فرد وجود دارد. مقایسه خود با دیگران تنها انگیزه و امید را از شما می‌گیرد و شما را افسرده می‌کند.

داشتن برنامه برای هر روز

در ابتدای هر روز برای خود یک برنامه تنظیم کنید. کارهایی که می‌خواهید انجام دهید را مرور کنید. داشتن برنامه به شما کمک می‌کند از زمان استفاده بهینه داشته باشید و انجام هیچ کاری را فراموش نکنید. همچنین این کار حس مثبتی را در شما ایجاد می‌کند.

انجام کارهای جدید

زندگی یکنواخت و کارهای تکراری خسته‌کننده است، تاثیرات منفی در روحیه شما دارد و امکان هیچ پیشرفتی را برای شما فراهم نمی‌کند. سعی کنید کارهای متفاوت انجام دهید. از کارهای کوچک شروع کنید؛ برای مثال برنامه‌تان برای آخر هفته را تغییر دهید، یک کتاب جدید مطالعه کنید، تصمیمات جدید بگیرید و .... .

سحرخیز بودن

سعی کنید شب زودتر بخوابید و صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید تا عجله‌ای برای آماده شدن برای رفتن به سرکار یا انجام کارهای روزانه‌تان نداشته باشید. همچنین اگر به اندازه کافی استراحت کرده باشید، در ابتدای صبح انرژی زیادی دارید و می‌توانید کارهای مفید بسیاری انجام دهید.

(همچنین بخوانید: هدایت کسب‌وکار به سمت تغییرات بزرگ)

برچسب‌ها: تغییرموفقیت سبک زندگیروانشناسیمثبت‌اندیشیبرنامه‌ریزیسحرخیز بودن
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.