امارات، صدرنشین منطقه خاورمیانه در میزان سرمایه‌گذاری خطرپذیر
پیشتازی امارات در حمایت از استارت‌آپ‌ها؛ ۸

امارات، صدرنشین منطقه خاورمیانه در میزان سرمایه‌گذاری خطرپذیر

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۱۷:۰۰ | ۳ دقیقه

امارات متحده عربی با رقم ۶۲درصد، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خطرپذیر در منطقه منا را به خود اختصاص داده است و گزارش‌ها نشان می‌دهند که این کشور بزرگ‌ترین بازار را با میزان ۳۴ درصد از معاملات منطقه دارد.

نوپانا: گزارش‌ها نشان از این دارند که در سال ۲۰۱۶ میلادی، امارات متحده عربی با رقم ۶۲درصد، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خطرپذیر در منطقه منا (خاورمیانه و آفریقای شمالی) را به خود اختصاص داده است و این میزان نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. از سوی دیگر مشخص شده است که امارات بزرگ‌ترین بازار را با میزان ۳۴ درصد از معاملات منطقه دارد.

سلمان جفری، مدیر توسعه کسب‌وکار مرکز بین‌المللی اقتصادی دوبی، توضیح داده است که «با رشد و توسعه اقتصاد منطقه، نقش سرمایه‌‌گذاری‌های خصوصی و خطرپذیر برای کمک به استارت‌آپ‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. گزارش‌های امسال نشان می‌دهند که سرمایه‌گذارها رغبت بیشتری برای حضور در حوزه‌های مختلف تکنولوژی همچون فناوری اطلاعات، فین‌تک و تجارت الکترونیک پیدا کرده‌اند.»

سم سوری، به‌عنوان یکی از مدیران اجرایی و مشاوران اقتصادی حاضر در منطقه، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است و اعلام کرده است که «سال گذشته سرمایه‌گذارهای خصوصی و خطرپذیر، امارات را به عنوان جذاب‌ترین بازار منطقه منا برای پایداری و در دسترس بودن سرمایه شناختند و شرایط نامشخص دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، از دیگر دلایل مهم این موضوع است.»

اطلاعات منتشر شده نشان از این دارد که در سال ۲۰۱۶ اختلاف میان میزان سرمایه‌های خصوصی و میزان سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. همچنین رقم کلی قراداد‌های امضا شده افزایش یافته و میزان سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در حال رشد است. حضور سرمایه‌گذارها در سال ۲۰۱۶ رو به افزایش گذاشته است و تعداد پشتیبانی‌های مالی صورت گرفته به ۲۴۴ عدد رسیده است که از سال ۲۰۰۸ تاکنون، یک رکورد جدید است.

از سوی دیگر عربستان در هر ۲ زمینه میزان و تعداد سرمایه‌گذاری‌ها کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. مشخص نبودن آینده این کشور با توجه به تغییرات گسترده‌ای که طی یک سال گذشته صورت گرفته است و کاهش قیمت نفت، باعث شده است که سرمایه‌گذارها از آینده خود در این کشور اطمینان نداشته باشند. مصر نیز با توجه به نبود ثبات سیاسی وضعیتی مشابه با عربستان را در سال ۲۰۱۶ تجربه کرده است.

(همچنین بخوانید: برنامه چشم‌انداز ۱۰۰ ساله امارات با هدف توسعه هوش مصنوعی)

منبع

برچسب‌ها: سرمایه‌گذاری خطرپذیردوبیعربستانمنطقه منااستارت‌آپامارات متحده عربیجنگ اقتصادیسرمایه‌گذاری تخصصیخاورمیانه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.