اگر این نشانه‌ها را دارید، به استرس بیش از حد دچار شده‌اید
قسمت دوم ۸.۷

اگر این نشانه‌ها را دارید، به استرس بیش از حد دچار شده‌اید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۳:۰۰ | ۷ دقیقه

گا‌هی استرس می‌تواند در مسیر کارآفرینی به شما کمک کند تا بتوانید در شرایط سخت، بهترین تصمیم‌ها را بگیرید؛ اما اگر این استرس بیش از حد به شما فشار آورد برای سلامتی شما بسیار خطرناک است.

نوپانا: مسلما نمی توانید کسی را در زندگی پیدا کنید که بگوید از بابت چیزی دچار استرس نیست. گاهی مواقع استرس مفید است و می تواند کمکتان کند بر ترس‌ها غلبه کنید و یا برای به‌دست آوردن چیزی به شما انگیزه می‌دهد؛ اما اگر پیوسته در حالت استرس و اضطراب باشید، این موضوع می‌تواند روی حالت فیزیکی و روانیتان تاثیر منفی داشته باشد.
 
بر اساس مطالعات، ۹۰ درصد تمام بیماری‌ها و مشکلات با استرس مرتبط هستند. توصیه می‌کنیم هر روز زمان بگذارید و کاری کنید که از استرستان کم کند و باعث شاد شدنتان بشود. پیاده‌روی کنید، یادداشت کنید و… . می خواهید بیشتر روی سطح استرس خود کنترل داشته باشید؟ خطوط قرمز را شناسایی کنید.
در ادامه به بررسی نشانه‌هایی می‌پردازیم که نشان می‌دهند باید مدتی استراحت کنید و سطح استرس خود را پایین بیاورید.
 
بی‌خوابی
 
اگر با نگرانی از خواب بیدار شدید و یا بیش از حد فکر کردن اجازه نمی‌داد درست بخوابید، این می‌تواند نشانه‌ای از استرس و اضطراب باشد. بعد از یک روز طولانی، خوابیدن باید ساده باشد و رفتن به رختخواب زمانی است که می‌توانید چشمانتان را با آرامش ببندید. اگر احساس خستگی می‌کنید اما با به خواب رفتن مشکل دارید، ممکن است دچار خستگی مرتبط با استرس باشید.

راه‌ حل: اگر این مشکل معمولا پیش می‌آید، با پزشکتان صحبت کنید و ببینید آیا این استرس مزمن می تواند منجر به افسردگی شود یا خیر. وقتی نتوانید درست بخوابید حتی کوچک ترین نارضایتی‌ها نیز در طول روز می‌تواند باعث خستگی و ناتوانیتان شود، چون آسیب‌پذیر می‌شوید. یک بدن خسته نمی‌تواند با موقعیت‌های استرس‌زا به‌خوبی مقابله کند و بیماری را دور نماید. برای اینکه ببینید مشکل خواب دارید یا خیر، چک کنید که آیا ۶ تا ۸ ساعت می‌خوابید یا نه. کاهش مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین و ورزش کردن (البته چند ساعت قبل از خواب) می‌تواند کمکتان کند ساده‌تر بخوابید.

ریزش مو

اگر روی بالشتتان تعداد زیادی تار مو افتاده است، ممکن است مشکلتان آلوپسی‌آره‌آتا باشد. این یک مشکل پوستی است و زمانی خود را نشان می‌دهد که سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله می‌کند. این حمله باعث ایجاد قسمت‌های کوچک بدون مو روی سر می‌شود. این مشکل خطرناک نیست اما به نظر می‌رسد با استرس شدید در ارتباط است. با این حال بهتر است آزمایش داده شود تا مشخص شود مشکل دقیق چیست، چون قارچ‌ها و باکتری‌ها نیز می‌توانند چنین تاثیری بگذارند.

عفونت مجاری ادرار

اگر تا به حال در جلسه‌ای بودید که ساعت‌ها طول کشیده و یا برای رفتن به دستشویی از پشت میز خود بلند نمی‌شوید، ممکن است در خطر ابتلا به عفونت مجرای ادراری قرار بگیرید. وقتی افراد تحت استرس شدید یا کار سخت هستند گاهی رفتن به دستشویی را به تاخیر می‌اندازند که یکی از بزرگ‌ترین عوامل خطر ابتلا به عفونت مجرای ادراری است.
 
قسمت پیشین:
برچسب‌ها: استرستنشنشانه‌های استرسبی‌خوابیسلامتیریزش مو
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.