غول ساخت‌وساز امارات وارد بازار سهام می‌شود
بزرگ‌ترین شرکت ساخت و توسعه امارات، سهم می‌فروشد ۷

غول ساخت‌وساز امارات وارد بازار سهام می‌شود

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۱۷:۰۰ | ۴ دقیقه

«إعمار» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت و توسعه امارات اعلام کرد که در ماه نوامبر سال جاری میلادی، ۲۰ درصد از سهام خود را به صورت عمومی عرضه می‌کند.

نوپانا: «إعمار» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت و توسعه در امارات اعلام کرد که در ماه نوامبر سال جاری میلادی ۲۰درصد از سهام خود را به صورت عمومی عرضه می‌کند. با در نظر گرفتن این مسئله إعمار تبدیل به اولین شرکت خصوصی بزرگ بازار امارات می‌شود که طی سه سال گذشته سهام خود را به صورت عمومی عرضه می‌کند و احتمالا شروع راهی می‌شود که در نهایت به عرضه عمومی سهام مجموعه مراکز خرید إعمار و شعبه مصر این شرکت منتهی خواهد شد.

احتمالا بعد از عرضه عمومی سهام إعمار، ارزش کلی این شرکت به ۳۰ میلیارد درهم می‌رسد. با این وجود اصلی‌ترین مسئله‌ای که در این میان اهمیت پیدا می‌کند، قیمت‌گذاری، ارزش و تقاضای ثانویه سهام در بازار است.

هرچند با اعلام برنامه إعمار در ماه ژوئن گذشته، ارزش سهام این شرکت از ۷ به ۸.۹ درهم رسید؛ اما این مسئله نمی‌تواند به عنوان تضمینی برای ادامه کار باشد. با این حال به نظر می‌رسد که این شرکت اماراتی فعلا طبق استراتژی به کار خود ادامه می‌دهد که در ابتدای سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود.

امروز، إعمار به عنوان باارزش‌ترین برند حاضر در پروژه‌های ساخت و توسعه امارات انتظار دارد که بعد از دنبال شدن فرایند عرضه عمومی سهام، درآمدی ۱.۷ میلیارد دلاری را در یک بازه سه ساله به دست آورد. با توجه به آمار موجود می‌توان به این نتیجه رسید که در حال حاضر تولیدات و املاک عرضه‌شده توسط إعمار با درصدی در حدود ۸۵ تا ۹۰ به فروش رسیده است و هیچ برند دیگری در خاورمیانه توان رقابت با این شرکت را از نظر کیفیت و میزان تقاضا ندارد. بخش مالی تولیدات إعمار انتظار دارد که درآمد این شرکت و پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری خطرپذیر آن ۳۵درصد افزایش یابد.

در حال حاضر إعمار توانایی دریافت وام‌هایی از بانک‌های بین‌المللی دارد که برای دیگر شرکت‌های اماراتی چیزی شبیه به یک رویا است. به طور مثال این هلدینگ چندی پیش وامی ۱.۵ میلیارد دلاری را با بازپرداخت پنج ساله و سود ۱.۳۵ درصدی در راستای افزایش تولیدات دریافت کرد. سرمایه‌ای که نقش کلیدی در ۴۰ درصد درآمد و یک سوم سود این شرکت ایفا کرد.

(همچنین بخوانید: برنامه چشم‌انداز ۱۰۰ ساله امارات با هدف توسعه هوش مصنوعی)

منبع

برچسب‌ها: امارات متحده عربیسهامهلدینگسرمایهساخت‌وسازخاورمیانهجنگ اقتصادیعرضه عمومی سهامIPO
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.