«تفکر بیش از حد» را شکست دهید
ذهن خود را آزاد کنید؛ ۸

«تفکر بیش از حد» را شکست دهید

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

نشانه‌های مشکل «تفکر بیش از حد» را بشناسید و با راهکارهای برطرف کردن آن آشنا شوید.

نوپانا: آیا شما هم در طول روز به موضوعات مختلف فکر می‌کنید و همه چیز را از جنبه های مختلف بررسی می‌کنید؟ تفکر بیش از حد یک بیماری شایع است که البته در افراد پر مشغله و با مسئولیت زیاد مانند کارآفرینان این بیماری بیشتر دیده می‌شود.

تفکر بیش‌ از حد استرس را افزایش می‌دهد و حتی ممکن است در فرد افسردگی ایجاد کند.

در نوشتار زیر چند مورد آورده شده است که نشان می‌دهند فردی به مشکل «تفکر بیش از حد» دچار است:

رها نکردن افکار حتی در تخت خواب

به گزارش نوپانا، بی‌خوابی، مشکل رایج در این افراد است؛ زیرا نمی‌توانند نگرانی‌های خود را رها کنند. این کمبود خواب احتمال بروز افسردگی را افزایش می‌دهد. باید سعی کنید قبل از رفتن به تخت خواب ذهنتان را آرام کنید و افکار مختلف را از خود دور کنید. می‌توانید افکار خود را روی کاغذ بنویسید، نقاشی بکشید یا هر کاری که به آن علاقه دارید انجام دهید.

ترس از اتفاقات پیش رو

خیلی از افراد به جای زندگی در حال، به آینده فکر می‌کنند و از آن می‌ترسند. این موضوع زندگی را برای خودشان و اطرافیانشان سخت می‌کند. بهترین راه برای حل این مشکل مواجه شدن با این افکار است. باید چند دقیقه در روز را برای فکر کردن به این موضوعات قرار دهید تا در کل روز مزاحم شما نباشند.

ترس از شکست

به نظر می‌رسد افرادی که بیش از حد فکر می‌کنند و نگران هستند، به توانایی‌های خود شک دارند. این افراد نگران طرز فکر آدم‌های دیگر نسبت به خودشان هستند. به تفکر دیگران اهمیتی ندهید و هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام دهید؛ اما از خودتان انتظار نامعقولی نداشته باشید تا نگرانی‌هایتان بیشتر نشود.

(هم‌چنین بخوانید: سه دلیل اصلی شکست کارآفرینان را بشناسید)

برچسب‌ها: نگرانیافسردگیاسترسکاهش استرسروانشناسیتفکر بیش از حدبی‌خوابیترس از شکست
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.