گوشه بازار خود را فراموش نکنید!
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت بیست و هشتم) ۸

گوشه بازار خود را فراموش نکنید!

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

در استارت‌آپ صفر کیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپانا: یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای کسب‌وکار‌های نوپا، تعیین حجم کوچکی از بازار برای نفوذ در آن است. استفاده از این استراتژی به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی مشتریان خود را بشناسید و آن‌ها را مدیریت کنید. قسمت بیست و هشتم:

به گزارش نوپانا، اغلب صاحبان کسب‌وکار گوشه بازار خود را به‌عنوان بخشی می‌بینند که کوچک است و فروش را کم می‌کند؛ اما این دیدگاه اشتباه است. انتخاب بخش کوچکی از بازار برای شروع یک کسب‌وکار نه تنها فروش را کم نمی‌کند بلکه با پتانسیل‌های تمرکزی که برایتان ایجاد می‌کند به‌سرعت حجم فروش شما را افزایش می‌دهد.

گوشه بازار شما تعیین می‌کند که شما برای چه کسانی باید بازاریابی کنید. در واقع این کار سبب می‌شود تمرکز بالایی بر مشتریان و بررسی آن‌ها داشته باشید.

دلایل اهمیت تعیین بازار کوچک

کاهش هزینه‌ها

شما می‌دانید دقیقا در کجا باید دنبال بلاگ‌ها و سایت‌هایی که بازار گوشه شما را هدف قرار می‌دهند بگردید. در واقع این کار بازاریابی و تبلیغات را برای شما هدفمندتر می‌کند. این کار هم سبب افزایش تمرکز شما بر بازار شده و هم بازدهی شما را افزایش می‌دهد.

بهبود سئو

هنگامی‌ که بر بازار کوچکی تمرکز می‌کنید، بهینه کردن وبسایت‌تان برای آن بازار راحت‌تر می‌شود. با این کار می‌توانید به راحتی مخاطبان هدف بازار کوچک خود را هدف قرار دهید و برای آن‌ها محتوا تولید کنید.

ایده‌پردازی راحت‌تر

تعریف گوشه بازار کمک می‌‌کند راحت‌تر ایده‌پردازی برای محصولات جدید کنید. این کار توسعه محصول را برای شما آسان‌تر می‌کند و فرآیند موفقیتتان را آسان‌تر می‌کند.

امکان پرچمدار شدن

با انتخاب اولیه بازاری کوچک‌تر، شما برای تبدیل شدن به پرچمدار آن بازار، شانس بیشتری خواهید داشت. شما می‌توانید بازار را هدایت کنید و حتی با گذشت زمان قیمت‌ها را تعیین کنید. 

ادامه مطلب را در قسمت بعدی مطالعه کنید.

قسمت پیشین:

قسمت بیست‌ و‌ هفتم

برچسب‌ها: استارت‌آپ؛ صفرکیلومتربازارهزینهمشتریگوشه بازار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.