شش علامت نشان‌دهنده هوش‌ برتر
آی‌کیو شما در چه وضعی است ۸

شش علامت نشان‌دهنده هوش‌ برتر

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۶/۲۹ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

محققان دریافته‌اند که نمره بالای آی‌کیو می‌تواند شاخصی از بعضی رفتارهای کمیاب باشد.

نوپانا: برای تعریف یک فرد باهوش می‌توان گفت؛ این فرد دارای سطوح بالاتری از درک، خلاقیت و هوش هیجانی است. اگر فکر می‌کنید شما هم در این گروه قرار دارید، نوشتار زیر را مطالعه کنید. در نوشتار زیر چند نشانه آورده شده است که ثابت می‌کند، شما به احتمال زیاد باهوش هستید.

اولین فرزند خانواده

به گزارش نوپانا، نتایج یک مطالعه روی ۲۵۰ هزار نروژی که در مجله ساینس منتشر شده است، نشان می‌دهد فرزند بزرگ خانواده ۲.۳ آی‌کیو بیشتری نسبت به دیگر فرزندان دارد. این موضوع به علت محیط زیست و پویایی خانواده است؛ نه ژنتیک. فرزند اول خانواده تمام توجه پدر و مادر را دارد. همچنین زمانی که فرزند بعدی به دنیا می‌آید، او به عنوان یک مربی برای فرزند جدید شناخته می‌شود. این کار هوش و درک فرزند اول را افزایش می‌دهد.

چپ دست بودن

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد افراد چپ دست انعطاف‌پذیری ذهنی بهتر، حافظه کاری قوی و مهارت‌های فضایی دقیق‌تر و سریع‌تری دارند. همچنین آن‌ها متفکران واگرا هستند. یک نوع خاص از خلاقیت که به آن‌ها توانایی خلق ایده‌های جدید را می‌دهد.

نواختن یک ساز

شواهد رو به رشدی نشان می‌دهد که نوازندگان در مقایسه با غیر نوازندگان، مغزهای ساختاری و عملکردی متفاوتی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد، قسمت‌هایی از مغز که برای پردازش موسیقی است، در نوازندگان بیشتر یا فعال‌تر است. حتی شروع به یادگیری  یک ساز می‌تواند نوروفیزیولوژی مغز را تغییر دهد. مناطق مغز درگیر در پردازش موسیقی برای کارهای دیگر هم مورد نیاز است؛ مانند حافظه و مهارت‌های زبان.

دیر خوابیدن

نتایج یک مطالعه در دانشگاه مادرید می‌گوید، افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند باهوش‌تر از سایر افراد هستند. همچنین زندگی‌های راحت‌‌تری دارند.

(همچنین بخوانید: عوارض کم‌ خوابی در زندگی روزمره)

تغذیه از شیر مادر در کودکی

نتایج یک مطالعه در برزیل که شش هزار کودک را از بدو تولد تا سن ۳۰ سالگی دنبال کرده است، نشان می‌دهد نوزادانی که شیر مادر را می‌خورند به موفقیت‌های بیشتری می‌رسند و درآمد بیشتری دارند. همچنین در یک آزمایش نشان داده شد، کودکانی که توسط مادر خود نگهداری می‌شوند هوش بالایی دارند.

(همچنین بخوانید: هوش هیجانی؛ نیمه پنهان مدیران تاثیرگذار)

 کنجکاو بودن

یکی از مطالعات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد افرادی که کنجکاو هستند یا در واقع سی‌کیو (CQ) بالاتری دارند، ایده‌های بکر و جدیدتری تولید می‌کنند و این سبک تفکر در طول زمان منجر به کسب دانش‌های سطح بالاتری می‌شود. آلبرت انیشتین می‌گفت: من استعداد خاصی ندارم؛ فقط بیش از اندازه کنجکاوم.

برچسب‌ها: هوش هیجانیهوشIQچپ دست
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.