جایگزین استارت‌آپ ویزا چیست؟
دیواری به‌ نام ترامپ ۸

جایگزین استارت‌آپ ویزا چیست؟

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۵:۳۱ | ۳ دقیقه

دولت اوباما برای ماندن کارآفرینان در آمریکا، مسیرهایی را گشوده بود، آیا دولت ترامپ همه را مسدود می‌کند؟

قانون بین‌المللی کارآفرینان، جایگزینی خلاقانه برای استارت‌آپ ویزا است و می‌تواند به کارآفرینان خارجی «آزادی مشروط» بدهد تا در ایالات متحده شرکت‌های زودبازده تاسیس کنند. در هفته گذشته، قوانین نهایی این طرح در اداره ثبت دولت فدرال منتشر شد.

اما روز جمعه (اول بهمن 1395) دولت ترامپ تمام مقرراتی که در انتظار تایید نهایی بودند، از جمله این قانون ویژه را متوقف کرد.

از دید کارشناسان، دستور توقف برخی موارد توسط رئیس‌جمهوری که به تازگی سکان دولت را به‌دست گرفته است، دور از ذهن نیست اما این اعمال ترامپ نمادین و اغراق شده هستند. زیرا او می‌خواهد تا آن‌جا که می‌تواند بر همه مقررات حکومت کند.

سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا اظهار داشت که آن‌ها منتظر هستند در مورد توقف این قانون و چگونگی تاثیر آن بر برنامه ویزا، کاری انجام شود. او بیشتر از این حرفی دراین مورد نزد.

استوارت شاپیرو، مدیر برنامه سیاست عمومی دانشگاه راتگرز، در این‌باره گفت: تغییر و یا از بین بردن این برنامه، به احتمال زیاد نیاز به اقدام بیشتری خواهد داشت، زیرا این قانون در حال طی کردن مراحل نهایی بود.

قانون آزادی مشروط کارآفرینان، به‌طور ویژه برای زیست‌بوم استارت‌آپی آمریکا که استارت‌آپ ویزا نداشت از اهمیت بالایی برخوردار بود.

 کشورهای دیگر روادید مختلفی برای ورود کارآفرینان پایه‌گذاری می‌کنند. هفته اخیر دولت فرانسه اعلام کرد که «بلیط فنی فرانسوی» را ارائه می‌دهد، که به کارآفرینان این توانایی را می‌دهد تا 12 ماه برای تاسیس شرکت در آن کشور بدون دردسر کار کنند. اعتبار این ویزاها چهار ساله بوده و قابلیت تمدید دارند.

برچسب‌ها: قوانینکسب‌و‌کارکارآفرین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا