با استانداردهای مدرن دنیای کارآفرینی همگام شوید
توصیه‌هایی از کارآفرینان حرفه‌ای؛ ۸

با استانداردهای مدرن دنیای کارآفرینی همگام شوید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۱۴:۰۰ | ۸ دقیقه

کارآفرینان باید شیوه‌های مدیریتی خود را متناسب با رشد و تغییرات سریع فناوری، بهبود دهند و گزینه‌ها و محدودیت‌های جدید خود را بشناسند.

نوپانا به نقل از زومیت: دنیای کسب‌وکار مدرن، با سرعت زیادی در حال تغییر است. تکنولوژی‌های درحال توسعه، راه‌حل‌های جدیدی برای مشکلات قدیمی پیدا می‌کنند و شانس‌های جدیدی در اختیار افرادی قرار می‌دهند که حاضرند به ریسک‌های دنیای تجارت تن بدهند.

درست است که فرصت‌های ناشی از تغییرات تکنولوژی، مهم هستند؛ ولی برندها باید بدانند که در این شرایط، چگونه می‌توانند کسب‌وکار خود را مدیریت ‌کنند.

یک شرکت حتی با بهره‌گیری از بهترین ابزارها و امکانات موجود، اگر بر رویکرد اشتباهی متمرکز شود، به بیراهه کشیده می‌شود. در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که کارآفرینان برای دستیابی به موفقیت در دنیای کسب‌وکار مدرن، باید بر چه چیزهایی تمرکز کنند:

به مراحلی که برای رسیدن به اهداف شما ضروری هستند، خوب فکر کنید

متیو ندرلندن (Matthew Nederlanden) از شرکت دوربین امنیتی ورهاوس ( Security Camera Warehouse) می‌گوید: «ساده است. بیشتر کارآفرینان رویابافی می‌کنند. آنها بر ایده‌های بزرگ تمرکز کرده‌اند و فکر می‌کنند فرصت‌ها همیشگی هستند. این کافی نیست که آینده‌های دوردست را مدنظر خود قرار دهید؛ بلکه باید بدانید برداشتن چه گام‌هایی برای رسیدن به اهدافتان ضروری است. مراحل پیشرفت را برای خودتان طرح‌ریزی کنید. ابتدا ایده ساده هر مرحله را بنویسید و سپس آن را بسط دهید. در هر مرحله، خودتان را برای قدم بعدی آماده کنید.»

بیاموزید و خودتان را تطبیق بدهید

دیو بلیکی (Dave Blyky) از شرکت اسناپت (Snapt) می‌گوید: «سرعت تغییرات جهان امروز، می‌تواند فرصت خوبی برای شما باشد. کافی است روند حرکت بازارها را پیش‌بینی کنید و خودتان را با آنها تطبیق بدهید. این کار به مراتب مفیدتر از این است که بگذارید تغییرها روی دهند و شما به ناچار به فکر راه‌های سازگاری با این تغییرات باشید.»

اطمینان پیدا کنید که کسب‌وکار شما یک هدف تعریف‌شده دارد

نیلش جاین (Nils Jane) از شرکت ونتیج (Hvantage) می‌گوید: «اگر می‌خواهید در دنیای تجارت موفق باشید، کسب‌وکار شما به یک هدف و ماموریت عالی نیاز دارد. هدف از یک کسب‌وکار ارزشمند، فقط تاسیس یک شرکت نیست. کسب‌وکار شما باید اهداف مشخص و تعریف‌شده‌ای داشته باشد، خدمات موثری عرضه کند و در ارتباطات خوبی را با مردم پایه‌گذاری کند.»

از تلاش دست نکشید

استفن هزل (Stephen Hazel) از شرکت بیدپرایم (BidPrime) می‌گوید: «بسیاری از کارآفرینان پس از تاسیس شرکت خود، فکر می‌کنند مهم‌ترین مرحله کار را پشت سر گذاشته‌اند و دیگر مثل سابق برای فعالیت‌های خود وقت و انرژی صرف نمی‌کنند. جالب این است که اکثر آنها انتظار دارند نتیجه مثبت اقداماتشان را خیلی سریع مشاهده کنند. وقتی وارد عرصه تجارت می‌شوید، باید به تلاش جدی خود ادامه دهید. اگر چشم‌انداز خود را نسبت به محصولات و خدماتتان از دست بدهید، رقیب دیگری وجود خواهد داشت که راهی دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر برای تولید این محصول پیدا می‌کند.»

(همچنین بخوانید: ۲ بال پرواز به‌سوی قله کارآفرینی)

بر ضروریات متمرکز شوید

بن لارسن (Ben Larsen) از شرکت گت‌وی (Gateway) می‌گوید: «امروزه بیش از هر زمان دیگری، کارآفرینان باید در «ماهیت گرایی» مجرب شوند. شما برای برندسازی، جذب مشتریان یا سرمایه‌گذاران و حتی توسعه محصول خود، گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید. در حال حاضر بازاریابی شبکه، فرصت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که پیش‌ از این وجود نداشتند. امکانات خود را ارزیابی کنید، منابع سرمایه‌ای خود را به ضروریات پیشرفت کسب‌وکار و زندگی شخصیتان اختصاص دهید و هر ایده‌ای را که برای شما ارزشی ایجاد نمی‌کند، از فهرست خود خط بزنید.»

در شبکههای اجتماعی حضور داشته باشید

الکس ولک (Alex Volck) از شرکت اینسایت ادوایس (INSITE ADVICE) می‌گوید: «به‌عنوان مدیر یک شرکت بازاریابی دیجیتال، فکر می‌کنم کارآفرینان باید برای حضور دیجیتال شرکت خود اهمیت بیشتری قائل شوند. به‌خصوص اگر شرکت شما قدیمی است، طبیعتاً مشتریان و خریداران جدید، شما را نمی‌شناسند. بازاریابی دیجیتال روشی فوق‌العاده برای تاثیر و ارتباط فوری با مصرف‌کنندگان فعلی و آتی شما است.»

ارزش‌هایی مقیاس‌پذیر خلق کنید

کارلوس کرانن (Carlos Cranen) از شرکت بارتندر (Bartender) می‌گوید: «همیشه در پی ارزش‌هایی باشید که مقیاس‌پذیر و قابل‌اندازه‌گیری هستند؛ درآمد، سود، تعداد کاربران یا بازدیدکنندگان سایت برخی از این ارزش‌ها هستند. وقتی شاخص‌های شما به‌وسیله اعداد قابل‌ بیان و سنجش باشند، موفقیت شما ملموس‌تر خواهد بود.»

به یاد داشته باشید که شما کامل نیستید

جف چرکاسکی (Jeff Cherkasky) از شرکت باکس بولوارد (Box Boulevard) می‌گوید: «نباید فراموش کنید که شما کامل و بی‌نقص نیستید و نخواهید بود. از اشتباهات و شکست‌های خود درس بگیرید و با نگرشی مثبت، رویکرد بعدی خود را تنظیم کنید.»

(همچنین بخوانید: دفترچه راهنمای کارآفرینی)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارتجارتکارآفرینکارآفرینیentrepreneurshipsuccessموفقیت بازاریابی دیجیتال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.