اقدام تحسین‌برانگیز استارت‌آپ «دلیورو» در تامین امنیت شغلی کارمندان خود
اهمیت به حقوق کارمندان؛ ۸

اقدام تحسین‌برانگیز استارت‌آپ «دلیورو» در تامین امنیت شغلی کارمندان خود

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

دلیورو به‌عنوان یکی از شرکت‌های استارت‌آپی بزرگ لندن، در زمینه حمایت از حقوق کارمندان استارت‌آپ‌ها پیش‌قدم شده است و قصد دارد همه دوچرخه‌سواران خود را بیمه کند.

نوپانا: دلیورو پلتفرم سفارش آنلاین غذا در لندن است با این تفاوت که پیک‌های دلیورو علاوه بر اتومبیل و موتورسیکلت، از دوچرخه نیز می‌توانند استفاده کنند. این پلتفرم حامی محیط زیست تا کنون با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است و در حال حاضر یکی از معتبرترین پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا است.

بنیان‌گذار شرکت دلیورو می‌گوید: «۴ سال پیش که این شرکت را تاسیس کردم، من تنها دوچرخه‌سوار دلیورو در لندن بودم که محصولات را برای مشتریان می برد. من هنوز هم گاهی‌ اوقات کار می‌کنم؛ پس بهتر از هرفرد دیگری مشکلات و سختی‌های این کار را درک می‌کنم. و همین موضوع باعث می‌شود در خصوص ایجاد امنیت شغلی دوچرخه‌سواران خود حساس باشم.»

به گزارش نوپانا، دلیورو به‌عنوان یکی از  شرکت‌های استارت‌آپی بزرگ لندن، در زمینه حمایت از حقوق کارمندان استارت‌آپ‌ها پیش‌قدم شده است و سعی دارد تمامی دوچرخه‌سواران خود را بیمه کند.

این کار دلیورو در میان استارت‌آپ‌های دنیا معمول نیست. دلیورو از استارت‌آپ‌هایی است که حقوق و مزایای کارمندان خود را به‌درستی و فراتر از انتظارات معمول، پرداخت‌ ‌می‌کند. به‌عنوان مثال در حال حاضر در انگلستان دوچرخه‌سواران مزایایی مانند بیمه دریافت نمی‌کنند، چون جزء افراد خویش‌فرما طبقه‌بندی می‌شوند.

اقتصاد بر اساس نیازها و روش کار و زندگی مردم تغییر کرده است و به‌دنبال ایجاد محیطی است تا در آن هم کارمندان و هم صاحبان کسب‌وکار از فرصت‌هایی که این تغییرات فراهم می‌کنند بهره‌مند شوند.

منتقدان شرکت دلیورو و رقبای آن مانند اوبر، آنها را متهم به انجام ندادن مسئولیت‌های مالی و اجتماعی می‌کنند و این در حالی است که دلیورو حساسیت زیادی در قبال کارمندان خود دارد.

در کشورهایی، عدم ارائه مزایا به کارکنان برخی استارت‌آپ‌ها به این دلیل است که آنها از تعهدات مالیاتی گسترده‌تر، از طریق زدن برچسب خویش‌فرما به کارمندان فرار می‌کنند.

همچنین بخوانید: ( نکاتی برای بهبود ارتباط مدیران با کارمندان)

برچسب‌ها: بیمهحقوق کارمنداندلیورو Deliverooمدیریتکسب‌و‌کارکارمندان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.