حمايت از استارت‌آپ‌ها با به‌روز رسانی قوانين
نایب‌رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، تاکید کرد؛ ۸

حمايت از استارت‌آپ‌ها با به‌روز رسانی قوانين

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۱:۱۵ | ۴ دقیقه

محمد کاظمی: با احیای حقوق استارت‌آپ‌ها، محدودیت‌های سلیقه‌ای در مسیر آنها را برطرف کنیم.

نوپانا: محمد کاظمی، نایب‌رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار نوپانا گفت: استارت‌آپ‌ها نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور ایفا کرده‌اند و تا به حال نیز در حوزه فعالیت خود، بسیار موفق بوده‌اند؛ اما آن‌طور که شایسته است از سوی دولت و دیگر نهادها مورد حمایت قرار نگرفته‌اند.

محمد کاظمی افزود: نوآوری، همواره در مسیر خود با مشکلات و چالش‌های بسیاری روبه‌رو است. بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان، به دلیل ایجاد تحول در روش‌های سنتی، با مقاومت‌های مختلف مواجه می‌شوند و اصلاح این موضوع، نیاز به فرهنگ‌سازی بنیادین دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس، اظهار کرد: برای به حداقل رساندن مشکلات شرکت‌های استارت‌آپی، باید در درجه اول حقوق آنها را به رسمیت بشناسیم و با روزآمد کردن قوانین قدیمی و یا تصویب قوانین جدید مرتبط با فعالیت آنها، راه را بر هرگونه ایجاد محدودیت سلیقه‌ای در مسیر فعالیت استارت‌آپ‌ها سد کنیم. همچنین نیاز است نهادهایی مطابق با قانون برای رسیدگی به حقوق آنها قرار دهیم تا کارآفرینان با بروکراسی‌ها و اعمال محدودیت‌های سلیقه‌ای مواجه نشده و با امنیت بیشتری راه خود را ادامه دهند.

کاظمی به موفقیت کسب‌وکارهای نوپا اشاره کرد و متذکر شد: درسال‌های اخیر شاهد پیشرفت شگرف استارت‌آپ‌ها و ایجاد اشتغال توسط آنها بوده‌ایم و آمارها حاکی از تاثیر این شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع معضل بیکاری هستند. ‌آنها با بهره‌گیری از جوانان مستعد، باعث پیشرفت اقتصادی و تولید ثروت ملی شده‌اند.

نایب‌رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: امسال از سوی رهبر انقلاب، سال اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال، نام‌گذاري شده و کسب‌وکارهای نوپا نیز در شرایط فعلی از تاثیرگذارترین عوامل افزایش تولید داخلی و بهبود کیفیت خدمات برای کمک به زندگی بهتر مردم هستند و موجب اشتغال عده زیادی از جوانان شده‌اند؛ اما متاسفانه برخی نهادها به بهانه‌هایی مانند نداشتن مجوزهای مختلف، موانع بزرگی در مسیر این جوانان کار آفرین ایجاد می‌کنند. لازم است وزارتخانه‌های مرتبط، تلاش بیشتری برای برطرف کردن این مشکلات انجام دهند و همت بیشتری در به پیشرفت رساندن استارت‌آپ‌ها داشته باشند.

(همچنین بخوانید: بررسی حقوقی مسدود کردن وب‌سایت استارت‌آپ‌ها)

برچسب‌ها: قوانینایرانکسب‌و‌کارمحدودیتحمایتمحمد کاظمیکمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.