وبسایت شما، دفتر کار شما در فضای مجازی است و با هدف جذب مشتریان بالقوه، لازم است که در طراحی آن نهایت دقت و حساسیت را بهکار گیرید.
نوپانا: طراحی وبسایت، از اولین کارهایی است که هر استارتآپی برای معرفی خود دست به آن میزند. اما استارتآپها باید توجه داشته باشند که این کار از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. وبسایت شما معرف شما در فضای مجازی است. به نوعی دفتر کار شما در دنیای مجازی، وبسایتتان است که همگان را به بازدید از آن دعوت میکنید.
به گزارش نوپانا، مهم نیست چه کسی و از چه طریقی با کسبوکار شما آشنا شده است؛ بیشتر افراد پس از آشنایی اولیه با شما سعی میکنند تا اطلاعات بیشتر را از طریق سایتتان بدست آورند. در این مرحله است که ممکن است فرد تصمیم بگیرد از شما خرید کند و یا با شما وارد تجارت شود.
در این نوشتار به بررسی خطاهای معمول در طراحی یک سایت استارتآپی میپردازیم:
خلاقیت طراحان خود را محدود نکنید
شک نکنید که استراتژی کسبوکار شما روی طراحی گرافیکی وبسایتتان تاثیر نمیگذارد. از این امر اطمینان حاصل کنید که تیم اجرایی شما در طراحی صفحات وبتان آزادی عمل دارد. این کار کلاس کاری کسبوکارتان را از بین نمیبرد. به هیچ وجه نگران آن نباشید. یک طراح خلاق با ایجاد توازن در طراحی، تمام نیازهای شما را پوشش میدهد.
شما باید در تعیین ساختار اطلاعرسانی، متن پیامها، تدوین اهداف و دیگر الزامات سایت درگیر باشید.
سعی کنید در کار طراحان خود دخالت نکنید و تا جایی که میتوانید به آنها اعتماد کنید. دید حرفهای که آنها در رابطه با طراحی وبسایت دارند بر اساس تجربه و سالها مطالعه است و حاصل دخالت در کار آنها پدیدار شدن یک وبسایت غیر حرفهایست.
نادیده گرفتن مشتریان
سعی کنید از بازخورد مشتریان در طراحی بعدی وبسایت استفاده کنید. زیرا جلب توجه آنها مقصود اصلی شما از ایجاد وبسایتتان است.
برای این کار میتوانید از مشتریانی که رابطه بهتری با آنها دارید سوال کنید و نظر آنها را در مورد صفحات وب خود بپرسید. آنها میتوانند اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهند.
تلاش برای اثرگذاری
سعی کنید وبسایتی تاثیر گذار داشته باشید. شمار صفحات وب به شدت افزایش پیدا کردهاند و اکثر آنها شبیه به هم هستند. به کمک طراحان تبلیغات حرفهای و طراحان سایت میتوانید تجربه جدیدی را به مخاطبان خود منتقل کنید. سعی کنید خاص باشید و این تجربه یک تجربه ناب و اثربخش باشد. توجه کنید که این تجربه باید با همراهی برندتان رقم بخورد تا در ذهنها ماندگار شوید.
(همچنین بخوانید: چگونه سرعت صفحه و ترافیک وبسایتمان را بهبود دهیم؟)