این نکته شاید یکی از مهمترین درسهای صاحبان کسبوکار باشد؛ روشهای عادی، کسل کننده هستند؛ پس نترسید و به سوی تغییرات بزرگ حرکت کنید.
نوپانا: در این نوشتار دیدگاه دوکارآفرین بزرگ را در زمینه کار و زندگی بررسی میکنیم. سخنان این دو میتواند راه حل برخی از مشکلات شما باشد. چیس جارویس (Chase Jarvis) موسس شرکت کریتیولایو (CreativeLive) اعلام کرده است که این شرکت به یک سیستم آموزشی جدید نیاز دارد تا با عصر اطلاعات همگام بماند. رایان هارمز نیز بنیانگذار شرکت یونین واین (Union Wine) هم توضیح داده است که بستهبندیهای مدرن چگونه منجر به فروش بالای محصولات شده است.
آیا شما نیز آماده تغییر دیدگاه خود و رسیدن به فرصتهای جدید هستید؟ پس به شما پیشنهاد میکنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید:
جارویس از کریتیولایو
چیزهای جدید یاد بگیرید
کسانی که متولد سال ۲۰۰۰ به این سو هستند، با انتقادات بیشماری خصوصا در حوزه کسبوکار روبهرو هستند؛ اما نمیتوان انکار کرد که تمایل نوجوانان این هزاره به یادگیری مهارتهای جدید، بسیار جذاب است. جارویس ضمن ابراز خشنودی از این تمایل به یادگیری توضیح داده است که شرکت کریتیولایو به افرادی که همواره به یادگیری مشغولاند احترام میگذارد و هدف خود را فراهم آوردن فرصتهای یادگیری خلاقانه به هنرمندان و کارآفرینان در هر سن و سالی که باشند؛ قرار داده است.
برقراری تعادل میان زندگی شغلی و شخصی
آیا وقت آن نرسیده که تعادل سنتی میان کار و زندگی را تغییر دهیم؟ جارویس اعتقاد دارد که ترکیب زندگی شخصی با شغل میتواند یکی از کلیدهای مهم دستیابی به یک زندگی موفق باشد. به گفته موسس شرکت کریتیولایو، او در زندگی شخصی خود هیچگاه از رویارویی با مشکلات واهمهای نداشته و زندگی کاری و شخصی خود را ترکیبی از موانع و موفقیتهای این دو جنبه از زندگی خود میداند.
آموزش پویا در عصر مدرن
به رغم اینکه در حال حاضر حجم وامهای دانشجویی به رقمی حدود یک و نیم تریلیون دلار در ایالات متحده میرسد، سیستم آموزشی در این کشور بر لبه یک تحول بسیار عظیم قرار دارد. جارویس پیشبینی کرده که در آینده جوانان کمتری تمایل به دانشگاه رفتن خواهند داشت و ترجیح میدهند که تجربه واقعی زندگی و کار را شخصا و به صورت عملی درک و کسب کنند. به نظر میآید که حوزه کسبوکار نیز بازتابدهنده همین نظریه است؛ بسیاری از شرکتها در حال ایجاد تغییراتی در ملزومات نیروی تازهکارخود هستند و تصمیم دارند ضرورت اخذ مدرک دانشگاهی را کاهش دهند. با این وصف کسی نمیداند آینده آموزش چطور خواهد بود.
(همچنین بخوانید: نکاتی که باید قبل از کارآفرین شدن بدانید)
هارمز از یونین واین
شجاعت در ایجاد تغییرات
رایان هارمز موسس شرکت یونین واین (Union Wine) که در ایالت اورگان فعال است، تصمیم به ایجاد تحول در صنعت بستهبندی محصولات دارد. تا زمانی که یک فرصت خارقالعاده در برنامه غذایی سال ۲۰۱۳ پیش نیامده بود، شرکت یونین واین نمیدانست چگونه با تغییر در بستهبندی محصولات خود میتوان چشماندازی رو به آینده شود.
به هر حال این شرکت تصمیم گرفت محصولات خود را به جای مدل کلاسیک، در بستههای غیررسمی با امکان استفاده راحتتر برای مشتریان ارائه دهد. البته این کار انتقاداتی را نیز در پی داشت، اما مصرفکنندگان از این تغییر به شدت استقبال کردند. این نکته، درس خوبی برای همه صاحبان کسبوکار است: روشهای عادی، کسلکننده هستند؛ نترسید و درها رو به روی تغییر باز کنید.
ریسک کمتر و تصمیمگیری حیاتی
علاقمندان به شیوههای کلاسیک و سنتی، تصمیم شرکت یونین واین برای ایجاد تغییر در بستهبندی محصولات خود را مورد انتقاد قرار دادهاند؛ اما این شرکت در سال جاری قرار است چیزی حدود چهار میلیون واحد بیشتر از محصولات خود را به فروش برساند! با چنین رشد عظیمی، هارمز چگونه میتواند آرامش و تمرکز خود را حفظ کند؟ هارمز معتقد است دو راه بیشتر وجود ندارد: ریسک کمتر و اخذ تصمیمات حیاتی.
وقتی با عدم قطعیت روبهرو میشوید، چطور میتوانید بهترین راه را برای ادامه کار خود بیابید؟ هارمز روی اهمیت فرآیند تصمیمگیری حیاتی تمرکز دارد که یکی از اصلیترین ستونهای کارآفرینی او نیز بوده است. شما باید یاد بگیرید چطور از دانش تیم کاری خود استفاده کنید، چگونه اطلاعات مفید را به دست آورید و مهمتر از همه به حس درونی خود در حین تصمیمگیریهای سخت اعتماد کنید.
(همچنین بخوانید: کارآفرینی که ۲۷ بار نه شنید)