برندهای صنعت فناوری، از دیگر صنایع موجود در دنیا پیشی گرفتهاند.
نوپانا: غول فناوری اپل، برای هفتمین سال متوالی به عنوان ارزشمندترین برند دنیا معرفی شد. این انتخاب توسط مجله معتبر فوربز (Forbes) صورت گرفته است و بر اساس آن تولیدکننده آیفون در سال جدید با ۱۰ درصد افزایش، ارزشی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد دلار دارد.
در رتبه دوم این رقابت، گوگل قرار دارد که از سال ۲۰۱۶، با ۱۹/۳ میلیارد دلار افزایش، ۱۰۲ میلیارد دلار ارزشگذاری شده است. مایکروسافت، فیسبوک و کوکاکولا در ردههای بعدی قرار دارند.
به گزارش نوپانا، در این رقابت جهانی، شرکت آیبیام (IBM) بزرگترین بازنده بوده است که ۲۰ درصد سقوط ارزش داشته است و بعد از آن اچاسبیسی (HSBC)، با ۱۸ درصد، اچ انام (H&M) و کترپیلار (Caterpillar) هر دو با ۱۱ درصد کاهش ارزش در ردههای بعدی شرکتهایی که بیشترین ضرر در سال را دادهاند، قرار دارند.
در ۱۰ برند برتر دنیا، شش شرکت فناوریمحور وجود دارد. یعنی علاوه بر چهار شرکت اول، آمازون ۵۴ میلیارددلاری در رده ششم و سامسونگ ۳۸ میلیارددلاری در رده دهم بزرگترین برندها قرار دارند.
سردبیر ارشد فوربز، کورت بادنهاوسن (Kurt Badenhausen)، در این مورد گفت: برندهای فناوری همچنان ارزشمندترین برندهای جهان هستند و جای تعجب نیست که اپل صنعت تلفن همراه هوشمند را با آیفون در اختیار دارد.
فوربز برای رتبهبندی خود بیش از ۲۰۰ برند موفق جهانی را تحلیل کرده است. یعنی شرکتهایی که در یک صنعت خاص، نقش مهمی را ایفا کرده و آوازه و ارزشی جهانی دارند.
در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷، درآمد حاصله از استارتآپهای آنلاین در مقایسه همین دوره در سال گذشته با افزایش محسوسی روبرو بوده است و این یعنی نباید انتظار داشت که پیشتازی برندهای بزرگ صنعت فناوری تا مدتها تهدید شود.
(همچنین بخوانید: نبرد غولهای استارتآپی)