در این متن با ۱۰ رفتار بسیار بیادبانه که در محل کار اتفاق میافتند آشنا میشوید؛ رفتارهایی که هرگز نباید از طرف شما در محیط کار سر بزند!
نمیتوان فردی که به قوانین و مقررات اخلاقی و فرهنگی محل کار آشنایی ندارد را مقصر دانست. از کجا باید این قوانین را یاد بگیرند؟ آنها را به ندرت در مدرسه یا دانشگاه آموزش دادهاند. شما می توانید یک کپی از این متن را روی میز خود، اتاق جلسات و یا روی یکی از تابلوها قرار دهید تا پیام خود را به همکارانتان منتقل کنید و در ارتقای فرهنگ شغلی همکارانتان موثر باشید:
۱- مکالمه با تلفن همراه یا با همکار دیگر آنهم با صدای بلند در حالی که در راهرو قدم میزنید و در نتیجه در کار دهها کارمند دیگر اخلال ایجاد میکنید.
۲- خوردن یا نوشیدن با صدای بلند در اتاق خود، اتاق کنفرانس و یا هر جای دیگری از محل کار.
۳- آمدن به محل کار بدون استحمام و با بوی بد عرقی که در اثر انجام تحرکات و ورزش در زمان استراحت رخ داده است.
۴- مجادله و بحث طی یک مکالمه تلفنی یا غیر تلفنی در حالی که همکاران شما به گوش دادن به آن مجبور نیستند.
۵- استفاده از عطرها و ادکلنهای تند و لوازم آرایشی بوداری که ممکن است برخی از کارمندان به آن آلرژی داشته باشند.
۶- سو استفاده و درگیر کردن یک همکار در مکالمهای که هدف آن تخریب همکار دیگری است.
۷- تاخیر در رسیدن به جلسه و درخواست از دیگر شرکتکنندگان به تکرار بحثهایی که از دست دادهاید.
۸- سوال کردن از همکارانتان در مورد حقوق، وضعیت مالی پروژهشان و یا صحبت کردن در مورد وضعیت حقوق خود.
۹- دعوت از یک همکار برای صرف نهار یا نوشیدنی در حالی که دیگر همکاران حاضر در اطرافتان را نادیده میگیرید.
۱۰- تحمیل دیدگاههای سیاسی یا مذهبی خود به همکاران.