معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از شرکت دانشبنیان «بیمیتو» از سامانه بازاریابان این استارتآپ رونمایی کرد.
نوپانا: در سرویس جدید این استارتآپ تحت عنوان سامانه بازاریابان بیمیتو، کاربران میتوانند از طریق فروش بیمه برای خود درآمدزایی داشته باشند. دلیری همین مورد گفت: «این امکان جدید قطعاً منجر به اشتغالزایی و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خواهد شد.»
«حامد ولی پوری» مدیرعامل شرکت دانشبنیان بیمیتو نیز در این مراسم با تاکید بر توجه این استارتآپ به موضوع اشتغالزایی گفت: «با توجه به برآوردی که شده است هرفرد فعال در زمینه بازاریابی بیمه یا علاقمند به این حوزه میتواند با مراجعه بهوبسایت بیمیتو و با فروش بیمه با استفاده از این سامانه ماهانه درآمدی حدود ٣ الی ٤ میلیون تومان داشته باشد.»
در این بازدید همچنین مطرح شد که بر اساس آمارهای رسمی بیمه مرکزی، ضریب نفوذ بیمه در سال ٩٦، ٢.٣ درصد اعلام شده و با توجه به اینکه ضریب نفوذ بیمه تا پایان برنامه ششم توسعه باید به میزان ٧ درصد برسد، سامانه بازاریابان بیمیتو میتواند کمک شایانی در جهت رشد این شاخص داشته باشد.
همچنین توجه به گسترش شهرنشینی و اهمیت دسترسی آسان به خدمات مختلف برای یکایک اعضای جامعه، ارائه خدمات بیمهای و امکان فروش بیمه از طریق یک سامانه جامع، تنها از طریق بستر هوشمند وب قابل ارائه است که این امر یکی از اهداف ایجاد این سامانه بوده و در پیشبرد اقتصاد دانشبنیان تاثیرگذار خواهد بود.
این در حالیست که حجم بازار بیمه در حال حاضر در کشور حدوداً ۴۲.۴ هزار میلیارد تومان است و اگر ضریب نفوذ بیمه در کشور به ٧ درصد برسد، حجم این بازار تقریباً به ۱۲۹ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. پر کردن این فاصله ۸۶ هزار میلیارد تومانی، نیازمند برنامههای جامعی در خصوص افزایش حجم بازار بیمه است که این موضوع یکی از اهداف راهاندازی سامانه بازاریابان بیمیتو نیز بوده است.
به گفته حامد ولی پوری هدف این سامانه جذب ١٠٠ هزار بازاریاب بیمه است که با توجه به آمار ١٢.١ درصدی بیکاری در ابتدای سال ٩٧، کمک بسزایی در جهت کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغالزایی در کشور خواهد کرد.
در بازدید، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بیمیتو بهعنوان یک شرکت دانشبنیان اعلام شد که این استارتاپ در مدت زمان کوتاهی که از آغاز فعالیت خود میگذرد با جذب تعداد قابلتوجهی از نخبگان، سهم بسزایی نیز در جهت اصلاح فرهنگ خرید بیمه در کشور داشته است.
همچنین مهمترین نکته قابل ذکر این سامانه این است که افراد میتوانند در هر زمان که میخواهند و به میزان وقت آزادی که دارند در زمینه فروش بیمهنامه فعالیت کنند. بهعلاوه بازاریابان بیمیتو مجاز هستند که از همه شرکتهای بیمه هر بیمهنامهای را که میخواهند بفروشند و برخلاف روش سنتی آن محدود به کار کردن با یک شرکت بیمه نخواهند بود.
دلیری در مراسم رونمایی از خدمت جدید بیمیتو، امکان فرهنگسازی در حوزه بیمه و اصلاح فرهنگ خرید بیمه تنها را از بستر وب امکانپذیر دانست گفت: «بیمیتو بهعنوان پیشگام این عرصه به این موضوع توجه داشته است و باید در این زمینه ثابتقدم باقی بماند. همچنین یکی دیگر از اقداماتی که باید در صنعت بیمه انجام شود حذف بیمهنامه کاغذی است که این امر نیز با پیگیری اینشورتکهایی مثل بیمیتو که نوآوری را در این صنعت به عرصه حضور گذاشتهاند، امکانپذیر خواهد بود.»
در سالهای اخیر گسترش استفاده از اینترنت، بستر خوبی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در زمینههای مختلف ایجاد کرده است. بیمیتو نیز بهعنوان یک استارتاپ فعال در حوزه اینشورتک بیش از ٢ سال است که در حوزه مدیریت و خرید آنلاین بیمه، خدمات گوناگونی را ارائه میدهد. بسیاری از خدماتی که قبلاً باید حضوری و با مراجعه به نمایندگی بیمه یا کارگزاری تامین اجتماعی انجام میگرفت امروزه از طریق بیمیتو در کمترین زمان ممکن و بهصورت آنلاین قابل انجام است.