مهندس احمدی ناقدی گفت: وقتی استارتآپها شکل میگیرند پشتوانه صنفی ندارند. بنابراین پیگیری بنهای کتاب و نمایشگاه باید از سوی صنف مربوطه انجام شود که طبیعتاً اصناف قدرتمند سهم بیشتری را از آن خود میکنند.
نوپانا، به نقل از رادیو گفتوگو: برنامه "گفت و گوی فرهنگی" رادیو گفت و گو با موضوع چالش ها و برنامه ریزی های پیش روی استارت آپ های فرهنگی و با حضور مهندس علی احمدی ناقدی مشاور رئیس مرکز رسانه های دیجیتال به روی آنتن رفت.
احمدی ناقدی اظهار داشت: کارهایی که با دو عنصر نوآوری و جسارت در فضای مجازی انجام شود استارت آپ نام دارد و متاسفانه صنف مشخصی هم برای این کار نیست.
وی افزود: بخشی از مشکلات این حوزه به دولت و بخشی هم به صنف ما بر می گردد. وقتی استارت آپ ها شکل می گیرند پشتوانه صنفی ندارند. پیگیری بن های کتاب و نمایشگاه باید از سوی صنف مربوطه انجام شود که طبیعتاً صنف قدرتمندی مانند ناشران و چاپخانه ها سهم بیشتری را از آن خود می کنند.
مشاور رئیس مرکز رسانه های دیجیتال خاطرنشان کرد: ما در وزارت ارشاد اقداماتی را در این حوزه به انجام رسانده ایم. در حال حاضر نوع مجوزها در حوزه کسب و کار نوپا در حال بازنگری است و سعی می کنیم مجوزها را مستقل تعریف کنیم.
احمدی ناقدی گفت: متاسفانه فرآیند تصویب قانون و فراهم کردن زیرساخت روند به کندی پیش می رود.
وی یادآور شد: قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوبه مجلس در سال ۹۰ است که ظرفیت های زیادی دارد و وجه تمایز این قانون هم توجه ویژه آن به تشکل های بخش خصوصی برای تصمیم گیری ها است.
مشاور رئیس مرکز رسانه های دیجیتال مطرح کرد: علاوه بر این، نهادهای نظارتی و تصمیم گیر را داریم. ضمن اینکه ما هنوز از ظرفیت های قانونی که در اختیار داریم به طور کامل استفاده نکرده ایم و آن هم به دلیل عدم اطلاع رسانی است.
احمدی ناقدی در خاتمه اظهار داشت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا حدودی وظایف خود را انجام داده ایم و در فرآیند صدور مجوزها خیلی سرعت پیدا کرده ایم. اما به همکاری و تعامل و ظرفیت سازی در حوزه استارت آپ ها نیاز داریم.