استارتاپ بازیسازی پاسارگاد، بهعنوان نخستین استارتاپ ایرانی توسط بزرگترین کمپ استارتاپی دنیا یعنی ایستگاه اف (Station F) فرانسه مورد پذیرش قرار گرفت.
به گزارش سیتنا، «ایستگاه اف» که بزرگترین کمپ استارتاپی دنیاست، پروژهای بلندپروازانه و ملی در فرانسه است که توسط امانوئل مکرون، رییسجمهور این کشور، در اواسط سال ۲۰۱۷ افتتاح شد.
هدف از راهاندازی این مجموعه بازگرداندن مسیر نوآوری به سمت فرانسه است تا با گرد هم آوردن تمامی اجزای یک اکوسیستم جامع و کامل کارآفرینی و با حضور شرکتهای بزرگ تجاری (نظیر مایکروسافت، آمازون، فیسبوک، نَوِر/لاین، یوبی سافت، زندسک و...)، سرمایهگذاران خطرپذیر و فرشتگان کسب و کار، مربیان و متخصصان حوزههای مختلف و... در قلب پاریس (ایستگاه اف)، کارآفرینان خلاق و ایدهپرداز در هر جای دنیا را ترغیب کند که به جای رفتن به سیلیکون وَلی، لندن و برلین، به پاریس رفته و به این مجموعه بپیوندند.
از این رهگذر برای جذب برترینهای حوزههای مختلف کسب و کاری و کارآفرینی، فراخوانی جهانی دادهشد که در طی آن، علاقهمندان طرحها و ایدههای خود را برای ارزیابی به این مجموعه ارسال کردند.
استانداردهای بالا و سختگیری در ارزیابی، بخش جداییناپذیر فرآیند انتخاب بهترینها برای پیوستن به استیشن اف است. نکته حائز اهمیت نیز حضور استارتاپی ایرانی در بین پذیرفتهشدگان است و نکته جالبتر آنکه این استارتاپ یک مجموعه بازیسازی است که توانسته به عنوان نماینده شایستهای از اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی ایران، پرچم کشورمان را در این عرصه بینالمللی به اهتزاز در آورد.
«آروند استودیو» در سال ۱۳۹۴ به همت جمعی از کهنهکاران صنعت بازی در ایران و با پشتیبانی مالی شرکت «پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا)» و با هدف تولید بازیهای تراز بینالمللی تأسیس شدهاست.
این مجموعه بازی جوخه آتش (Guns N’ Heroes) که یکی از عناوین در دست تولید در آروند استودیو است و در ششمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران صاحب ۱ غزال زرین و ۲ لوح تقدیر شدهبود را بهعنوان طرح پیشنهادی برای استیشن اف ارسال کرد و در نهایت پس از طی مراحل مختلف و دشوار گزینش، این بازی توانست جواز حضور آروند را در ایستگاه اف کسب کند.
کیانوش کنی از مدیران آروند استودیو در این رابطه گفت: حضور در استیشن اف که بدون حمایتهای مادی و معنوی شناسا و در رأس آن دکتر ساجدی، مدیر عامل شرکت و دکتر جوانمردی، رییس هیأت مدیره، میسر نمیشد، بدون تردید میتواند سرآغازی برای تعاملات بینالمللی بازیسازان داخلی و بازیگران بزرگ و چند ملیتی این صنعت باشد.