سنسلی در حوزه سلامت، خدمات زیادی ارائه میدهد و روز به روز بزرگتر و محبوبتر میشود.
نوپانا: استارتآپ سنسلی (Sense.ly)، که در واقع پرستاری مجازی است، برای معرفی بیشتر خود به بیماران و بردن تکنولوژی پرستاری به کلینیکها، موفق شد تا 8 میلیون دلار سرمایه جذب کند. این اپلیکیشن محلی است برای ارتباط درمانی پزشکان و بیماران و همچنین پیگیری درمان و مراقبتها و توصیههای ضروری به آنها. از طرفی بیمار میتواند از طریق این اپلیکیشن بهصورت مجازی ویزیت شود. بهطوریکه میتواند بدون نیاز به نوشتن، با آواتار این اپلیکیشن گفتگو کند.
در ابتدا فرد به مدت پنج دقیقه این فرایند که جهت تشخیص اولیه است را انجام میدهد. سپس برنامه در مورد خطرهای احتمالی و راههای بهبود به او پیشنهاداتی ارائه میکند. فایلهای ویدئویی، که توسط پزشکان متخصص تهیه شده، از زوایای مختلف مسئله و راهحلهای آنرا برای کاربر بازگو میکند.
مشاوره آنلاین بخش دیگری از این اپلیکیشن کاربردی است و بیمار میتواند با پزشک در ارتباط درمانی بسیار مفیدی باقی بماند.
سنسلی از آخرین نسلهای تکنولوژی هوش مصنوعی بهره میبرد و در نوع خود یکی از کاملترین و محبوبترین برنامهها محسوب میشود. تا حدی که فقط به رفتار و نشانههای بیمار پاسخ نمیدهد، بلکه به خلق و خوی او نیز واکنش نشان میدهد و مانند یک ربات، با پاسخهای خشک و ماشینی برنامهریزی نشده است.
ویژگی مهم دیگر این برنامه این است که مختص بیماری و یاسن خاصی نیست و اکثر بیماریها و همچنین افراد را از کودکی تا کهنسالی، پوشش میدهد و برای هر سن خاص بهصورت متفاوتی سرویس ارائه میکند.
این استارتآپ در مرحله دوم توسعه خود، با کلینیکهای بزرگی به عنوان سرمایهگذار همکاری میکند و تا کنون توانسته ارزش خود را به 8 میلیون دلار برساند. مدیر آن، آدام اودسکی معتقد است این کسبوکار تهدیدی برای مدل واقعی درمان نیست، بلکه به آنها کمک میکند که کارشان را مفیدتر، همراه با سازماندهی دقیق و با بیماران بیشتری انجام دهند.