آنچه در این اینفوگرافیک مشاهده میکنیم قوانین خطوط قرمز تولید و انتشار محتوا در فضای دیجیتال و مجازی است.
نوپانا: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای نظارت بر تولید محتوای دیجیتال با هدف جلوگیری از ظهور فضاهای آسیب زا و پیشگیری از نشر محتوای نامناسب حدود و ضوابط تولید و انتشار محتوای دیجیتال را معین میکند تا از فضای سالم و سازنده نشر دیجیتالی کشور حمایت و حراست کند.
بند یکم: انتشار محتوا الحادی و مخالف موازین اسلامی و اهانت به اسلام و مقدسات آن
بند دوم: تخریب هویت ملی و تمسخر باورها، آیینها و زبانهای قومی و اقلیتهای دینی
بند سوم: ترویج مادی گرایی فلسـفی و اخلاقی، اندیشـهها و جریانهای فکـری مخالف با جهانبینی اسلامی
بند چهارم: ترویج ناهنجاریهای اجتماعی، منبهات فرهنگی و خرده فرهنگهای مغایر با ارزشهای جامعه
بند پنجم: تبلیغ و ترویج فرقههای انحرافی، عرفانهای کاذب و سبکهای زندگی مخالف با شریعت اسلامی
بند ششم: اشاعه فحشاء و منکرات و انتشار هرگونه محتوا خلاف اخلاق و عفت عمومی
بند هفتم: تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و ضدیت با استقلال کشور
بند هشتم: تبلیغ نظامهای استکباری، استبدادی و سلطنتی و گروههای محارب و غیر قانونی
بند نهم: اخلال و تشکیک در وحدت ملی و انسجام اسلامی
بند دهم: توهین، تخریب، افتراء یا هجو نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی که حفظ حرمت آنها از نظر شرع و قانون لازم است.
بند یازدهم: تحریک، تطمیع، تهدید و یا ارائه روشهای ارتکاب اعمال غیر قانونی
بند دوازدهم: تسهیل و ترویج روشهای ارتکاب جرایم رایانهای
بند سیزدهم: تحریک، تسهیل، دسیسه و یا تعاون بر انجام حرامهای شرعی
بند چهاردهم: نشر محتوا مخل اقتصاد کشور و فعالیتهای تجاری و مالی غیر قانونی
بند پانزدهم: نشر اکاذیب، محتوا خلاف واقع و تحریف حقایق مسلم دینی و علمی و وقایع مهم تاریخی
بند شانزدهم: انتشار محتوا که موجب ضرر به سلامت جامعه، خانواده و شخصیت کودک و نوجوان باشد.