استارتآپ چهگوارا با اجرای کمپین خود، تا کنون ۳۲۰۰ باکس آب برای توزیع میان آسیبدیدگان زلزله اخیر کشور فراهم کرده است.
نوپانا: چهگوارا سرویس اشتراک آب معدنی، از استارتآپهای چرخه پنجم آواتک است. چهگوارا در حال پیادهسازی شیوه جدیدی از تجارت الکترونیک با ترکیب مدلهای تجاری بستههای اشتراکی (Subscription Box) و نمایش سازمانی (Exponential Organisation) است و سعی دارد با یک تیم قوی و مسئولیتپذیر، تمرکز خود را بر بهینهسازی الگوهای مصرف و هزینه خانوادهها، خصوصا در بخش مصرف صحیح آب قرار دهد.
در حال حاضر چهگوارا علاوه بر ارسال باکسهای آب برای مشتریان به صورت منظم، بطریهای پلاستیکی که مشتریان در طول هفته جمع کردهاند را به منظور بازیافت جمعآوری میکند تا فرهنگ تفکیک و توجه به بازیافت را در حد توان خود نشر دهد.
مجید صالحی، بنیانگذار این استارتآپ، به خبرنگار نوپانا میگوید: «چهگوارا به دنبال ساختن یک کسبوکار با رویکرد پایدار، تلاش میکند تا موضوع آب سالم برای همه نسلها را به طور جدی برنامهریزی کند و قصد دارد جامعهای برای توجه ویژه و تخصصی به آب تشکیل دهد.»
صالحی ادامه داد: «پس از زلزله کرمانشاه، خیلی فوری یک کمپین مردمی برای خرید آنلاین آب معدنی به منظور ارسال به کرمانشاه راه انداختیم و این امکان را فراهم کردیم که هرکسی بدون محدودیت از هر جای دنیا، امکان اهدای حتی یک باکس آب را به مناطق زلزلهزده داشته باشد. خوشبختانه با مشارکت مردم تا الان موفق شدیم بیش از ۳۲۰۰ باکس آب رو تامین و به جمعیت هلال احمر برای توزیع بهتر و هدفمندتر تحویل دهیم.»
همانطور که اطلاع دارید، با وجود رفع مشکل خطوط آبرسانی، هنوز وضعیت آب آشامیدنی در برخی شهرها مناسب نیست و خطر انتقال بیماریهای واگیردار به دلیل آلودگیهای آب وجود دارد. به همین دلیل چهگوارا خود را متعهد میداند تا زمان اعلام رسمی مسئولان در زمینه تضمین کیفیت آب آشامیدنی، وظیفه تامین آب در این مناطق را با همیاری مردم ادامه دهد.
هموطنان عزیز میتوانند برای مشارکت و حمایت از این طرح از طریق وبسایت چهگوارا اقدام کنند.
(همچنین بخوانید: سنجش مسئولیتپذیری اجتماعی کسبوکارها)