در استارتآپ صفر کیلومتر یاد میگیریم چطور یک استارتآپ را از صفر شروع کنیم.
نوپانا: افراد محصولات یا خدمات را نمیخرند، بلکه نتایج یا مزایای حاصل از آن را میخرند. در واقع آنها تغییر یا بهبودی را میخرند که انتظار دارند نتیجه خرید محصول یا خدمات باشد. برای شروع فرایند جذب مشتری باید فهرستی از مزایای مختلفی که مشتری با استفاده از محصول یا خدمت شما به دست میآورد را تهیه کنید.
به گزارش نوپانا، اگر محصول یا خدمات شما مزایای مختلفی دارد، آنها را اولویتبندی کنید و بهترین مزیتی که مشتری تجربه میکند را مشخص کنید. علاوه بر آن، شاید هر مورد از این مزیتها برای یک گروه خاص از مشتریان جالب باشد.
مرحله بعد جذب مشتری این است که مشتری یا شخصی را پیدا کنید که به احتمال زیاد محصولتان را میخرد و این کار را فورا انجام میدهد.
حل یک مشکل
محصول شما چه مشکلی را برای اولین مشتریانتان میتواند حل کند؟
به خاطر داشته باشید که مشتریان شما در ازای مشکلاتی که برای آنها رفع میکنید به شما پول پرداخت میکنند و نه چیز دیگری.
توجه داشته باشید که یکی از بزرگترین موفقیتها در فروش مدرن زمانی به دست میآید که به مشتری نشان دهید مشکلی دارد که از آن بیاطلاع است و اینکه میتوانید با روشی بهصرفه آن را از میان بردارید.
نیاز
به دنبال مشتریانی باشید که مشکلات کلیدی آنها هنوز برطرف نشده است و یا اگر برطرف شده است به طور کامل پاسخ گوی نیازهای آنها نبوده است.
گاهی آسان کردن مراحل پیچیده برای مشتریان نیز کافی است.
به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد نیازهایی دارند اما نمیدانند محصولی وجود دارد که میتوانید به آنها بفروشید و نیازشان را برطرف کنید. به همین دلیل است که معمولا پیشنهاد اولیه فروش را با عباراتی مانند «علاقهای ندارم» یا «فعلا قصد خرید ندارم» پاسخ میدهند.
قسمت پیشین: