در استارتآپ صفر کیلومتر یاد میگیریم چطور یک استارتآپ را از صفر شروع کنیم.
نوپانا: تابلوی طراحی ارزش پیشنهادی، ابزاری عالی برای همسوسازی است. این تابلوی طراحی به شما کمک میکند تا ذینفعان مختلف را متوجه سازید که بر چه کارها، دردسرها و منفعتهایی از مشتریان تمرکز کردهاید و توضیح دهید که محصولات و خدمات شما چگونه مشکلات را برطرف و چه منفعتهایی ایجاد میکنند.
بازاریابی
پیامهای بازاریابی خود را بر مبنای کارها، مشکلات و منفعتهایی تهیه کنید که محصولات و خدمتتان به آنها میپردازند. پیامهای تعاملی با مشتری را از تبلیغات تا بستهبندی با یکدیگر همسو کنید و در آنها به دردسرکاهها و منفعتسازهای خود اشاره کنید.
کارکنان
به تمامی کارکنان خود کمک کنید تا مشتریان هدف را بشناسند و کارها، مشکلات و منفعتهایی را که به آنها میپردازید درک کنند. دقیقا برای آنها مشخص کنید که چگونه محصولات و خدماتتان برای مشتریان ارزش خلق میکنند. برای آنها توضیح دهید که چگونه ارزش پیشنهادیتان با مدل کسبوکارتان در تناسب است.
سهامداران
به سهامداران خود توضیح دهید که چگونه قصد دارید برای مشتریان ارزش خلق کنید. برای آنها به وضوح مشخص کنید که ارزش پیشنهادی جدید یا بهبودیافته چگونه مدل کسبوکارتان را تقویت و مزیت رقابتی ایجاد میکند.
شرکای کانال توزیع
شرکای خود را در جریان ارزش پیشنهادی خود قرار دهید. با برجسته کردن دردسرکاهها و منفعتسازها به آنها کمک کنید درک کنند که چرا مشتریان عاشق محصولات و خدماتتان خواهند شد.
فروش
به بخش فروش کمک کنید تا مشتریان هدف را بشناسند و کارها، دردسرها و منفعتهای آنها را درک کنند. آن دسته از ویژگیهای ارزش پیشنهادیتان را برجسته سازید که به خاطر دردسرکاهی و منفعتسازی، بیشترین احتمال استقبال از سوی مشتریان را دارند. اسناد فروش و اسلایدهای ارائه را با یکدیگر همسو کنید.
قسمت پیشین: