پنج به اضافه يك، گزارشي است كه در آن به معرفي و تحلیل ٥ استارتآپ برتر خارجی و یک استارتآپ برجسته ایرانی پرداخته میشود.
نوپانا: در گزارش پنج به اضافه یک این هفته، به سراغ استارتآپ پیرسل (Peercel) که در زمینه حملونقل کالا فعالیت میکند، میرویم. همینطور به بررسی استارتآپ دیاسکو (Dysco) که شبکهای اجتماعی برای نمایش استعدادها طراحی کرده است میپردازیم. در ادامه، با استارتآپ ویه (Vie)، گریزی به کاربرد استارتآپها در حوزه سلامت میزنیم. همچنین قصد داریم شما را با استارتآپ اسویش ویدئو (Swish video) که در زمینه نمایش ویدئوهای تعاملی فعال است، بیشتر آشنا کنیم.
در پایان به بررسی استارتآپ ایرانی زمبورک و کسبوکار مشابه آن به نام دندیلوپ که در زمینه خرده فروشی فعال هستند، میپردازیم. با پنج به اضافه یک این هفته، همراه باشید:
۱. پیرسل (Peercel)
پیرسل پلتفرمی است که در حملونقل وسایل مسافران و ارسال آن به سایر نقاط جهان، فعالیت دارد. این پلتفرم با جلب اعتماد، این یقین را در مشتری بهوجود آورده است که وسایل آنها سفر خوبی را تجربه میکنند. پیرسل به مسافران کمک میکند تا در هزینههای حملونقل خود صرفهجویی کنند. کافی است وسایل خود را به پیرسل تحویل دهید و آنها را بدون هیچ کموکاستی در مقصد تحویل بگیرید.
۲. دیاسکو (Dysco)
دیاسکو شبکه اجتماعی برای کشف و نمایش استعدادهای شگفتانگیز فردی در تمام حرفههاست. فریلنسرها، طراحان، کارآفرینان، متخصصان و ... برای پیداکردن و همکاری با یکدیگر میتوانند از آن استفاده کنند. پیداکردن افراد با تواناییهای مختلف در شبکههای مجازی سخت و چالشبرانگیز است. دیاسکو این امکان را به شما میدهد تا تواناییها و نمونه کارهای خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید تا دیگر افراد آنها را ببینند و در صورت نیاز با شما تماس بگیرند.
۳. ویه (Vie)
ویه جامعهای مجازی متشکل از افراد مبتلا به دیابت، بیماران ژنتیکی، بیماران سرطانی و ... است که با یکدیگر در ارتباط هستند. این تکنولوژی با طراحی بسیار ساده خود، بهطور روزانه مورد استفاده افراد قرار میگیرد و هم به شما و هم به دیگر افراد متصل به شبکه سطح سلامتتان را نشان میدهد. نحوه کار دستگاه به این شکل است که شما دست خود را درون جعبه ویه فرو کرده و در مدت بسیار کوتاهی، سطح سلامتی خود را در قالب نمودارهایی مشاهده میکنید. توصیهها و پیشگوییهای ویه توسط پزشکان و متخصصانی که در پشت صحنه دارد به فرد استفاده کننده ابلاغ میشود.
۴. اسویش ویدئو (Swish video)
اگر حجم محتوای موجود در رسانههای خبری و اجتماعی برای شما خستهکننده شده است، اسویش ویدئو بهترین گزینه برای شماست. در اسویش ویدئو، شما میتوانید فیلمهایی را که در رسانههای خبری و اجتماعی وجود دارند به طور روزانه و بر اساس علایق و احساسات خود، انتخاب کرده و مشاهده کنید. در واقع اسویش ویدئو نوعی پلتفرم پخش ویدیو تعاملی است.
۵. دندیلوپ (DandyLoop)
دندیلوپ یک فروشگاه آنلاین است که شبکه رابطی بین مشتری و فروشنده ایجاد میکند. فروشندگان محصولات خود را در وبسایت دندیلوپ به اشتراک میگذارند، مشتریان مشخصات محصول را مشاهده خواهند کرد و سپس خرید میکنند. این شیوه از خرید و فروش تعاملی مانند بازارهای سنتی در فضای مجازی عمل میکند. دندیلوپ شباهت زیادی به اپلیکیشن ایرانی دیوار دارد.
۵+۱. زمبورک
زمبورک استارتآپی برای فروش محصولات و سوغات اصیل ایرانی است که شامل صنایع دستی و غذایی در حوزه سلامت و ارگانیک میشود.
زمبورک امکان خرید غیرمستقیم اجناس را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت فراهم کرده است. این استارتآپ تلاش میکند علاوه بر بررسی تخصصی کالاها و معرفی محصولات، به سلامتی و پویایی جامعه نیز کمک کند.