دو شرکت نتبرگ و تخفیفان در زمینه تخفیف برای خدمات مختلف و کالا فعالیت دارند که اگرچه ماهیت کار آنها یکسان است، ولی تفاوتهایی نیز با هم دارند که در این مطلب به ذکر این موارد میپردازیم.
نوپانا به نقل از آیتیرسان: سایتهای نتبرگ و تخفیفان که به سایتهای تخفیف گروهی معروف هستند، برای برخی از خدمات یا کالاها تا ۹۹ درصد تخفیف درنظر میگیرند که البته افراد برای خرید آنها زمان محدودی دارند. این ایده اولینبار توسط Groupon در سال ۲۰۰۸ شکل گرفت که به موفقیت بزرگی دست یافت. بعد از عملی شدن این ایده و سوددهی آن، شرکتهای مختلف در جهان به الگوبرداری از آن پرداختند که در ایران با نتبرگ و تخفیفان مواجه هستیم. قبل از شروع این مقایسه بهتر است که نگاهی به تاریخچه این دو شرکت داشته باشیم.
تخفیفان
این سایت که به عنوان اولین پایگاه خرید و تخفیف گروهی در ایران شناخته میشود، در مردادماه سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز نمود. تخفیفان در زمینههای مختلفی فعالیت دارد که رستوران و کافیشاپ، هنر و تئاتر، تفریحی و ورزشی، آموزشی، سلامتی و پزشکی، زیبایی و آرایشی، مسافرتی و کالا را شامل میشود. درحالحاضر تخفیفان در ۷ شهر بزرگ ایران یعنی تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت فعالیت دارد. اپلیکیشن این سایت برای سیستم عاملهای اندروید و iOS توسعه یافته است.
نتبرگ
دومین سایتی که در زمینه تخفیف گروهی فعالیت دارد، نتبرگ نام داشته که اگرچه در سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز نمود ولی تخفیفان زودتر تاسیس شده است. بااینحال سایت نتبرگ بهعلت تبلیغات بیشتر و مناسبتر در میان کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و اکثر کاربران دنیای اینترنت با آن آشنایی نسبی دارند. نتبرگ در بسیاری از شهرهای کشورمان از جمله تهران، اصفهان، کرج و مشهد فعالیت دارد. از زمینههای قعالیت این سایت میتوان به رستوران و کافیشاپ، تفریحی و ورزشی، پزشکی و سلامت، فرهنگی و هنری، آموزشی، زیبایی و آرایشی و کالا اشاره نمود. اپلیکیشن این سایت نیز برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.
رابط کاربری سایت
مسلما اولین و مهمترین ویژگی یک سایت، رابط کاربری آن است چراکه کاربر توسط آن با سایت تعامل دارد و با خدماتش آشنا میشود. در اینجا سعی میکنیم تا جای ممکن رابط کاربری این دو سایت را مقایسه کرده تا با شباهتها و تفاوتهای آنها بیشتر و بهتر آشنا شوید.
تخفیفان
زمانی که وارد سایت تخفیفان میشوید، اسلایدری را مشاهده میکنید که تخفیفهای ویژه را برای شما به نمایش میگذارد. در بالای این اسلایدر منوهای مختلف وجود دارند که توسط آنها به راحتی میتوانید به خدمات یا کالای موردنظر خود دسترسی پیدا کنید. در بالای صفحه و در کنار لوگوی این سایت، شهر موردنظر خود را انتخاب کرده و در کنار آن میتوانید به جستوجو بپردازید. آیکونهای عضویت و ورود کاربران نیز به خوبی قابل مشاهده هستند.
در منوی بالا با قرار دادن ماوس بر هر کدام از آیتمها، شاهد باز شدن پنجرهای هستیم که تعدادی از تخفیفها را به شما نشان میدهد که میتوانید از میان آنها گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.
زمانی که صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید، با تخفیفهای همان روز مواجه خواهید شد. بر تصاویر مربوط به این تخفیفها شاهد قرارگیری مکان آنها هستیم. در زیر هرکدام توضیحات مختصری وجود دارد و همچنین میزان تخفیف و تعداد خریدهای انجام شده ذکر شدهاند.
بعد از گذشت از این قسمت، تخفیفهای هر بخش را بهصورت جداگانه میبینیم که البته از هر بخش تنها ۴ تخفیف وجود دارد.
با کلیک بر هر یک از تخفیفهای موردنظر به صفحه مربوط به آن وارد میشوید. در این صفحه میزان تخفیف، تعداد خرید و مهلت خرید را مشاهده مینمایید که البته با اسکرول کردن صفحه به اطلاعات بیشتری دست پیدا خواهید کرد.
در پایین صفحه مربوط به هر تخفیف شاهد قرار گرفتن ویژگیها و شرایط استفاده از آن هستیم. برای راحتی هر چه بیشتر کاربر، در صفحه مربوطه نقشه محل موردنظر نیز قرار دارد. در انتها نیز شاهد قرارگیری توضیحات تکمیلی هستیم.
در پایین صفحه مربوط به تخفیف، بعد از گذشت از بخش نظرات شاهد قرارگیری تخفیفهای مشابه با تخفیف موردنظر هستیم تا اگر کاربر مایل به استفاده از محلی دیگر بود، به راحتی به آن دسترسی پیدا کند.
نتبرگ
با ورود به سایت نتبرگ با ظاهر متفاوتی نسبت به تخفیفان روبرو خواهید شد. منو در سمت راست سایت قرار گرفته و شاهد قرارگیری اسلایدر در قسمت بالایی نیستیم، در اصل در این بخش شاهد قرارگیری یک تخفیف و تصاویر مختلفی از آن هستیم. در بالای صفحه اصلی نام و لوگوی دو سرویس دیگر این شرکت را مشاهده میکنید که با کلیک بر آنها به سایت موردنظر وارد میشوید. برخلاف سایت تخفیفان، با قرار دادن ماوس بر هر یک از گزینههای منو، پنجره جدیدی برای کاربر باز نمیشود. همچنین محلی که برای جستوجو در سایت تخفیفان درنظر گرفته شده، در این سایت برای وارد کردن ایمیل و اطلاع از آخرین نتبرگهای روزانه وجود دارد.
با اسکرول کردن صفحه اصلی همانند سایت تخفیفان با نتبرگهای روزانه مواجه میشویم که در آنها میزان تخفیف، تعداد خرید، آدرس و توضیحات مختصری وجود دارند. برخلاف سایت رقیب برای اطلاع از قیمت هر سرویس باید ماوس خود را بر تصویر نگه دارید تا از قیمت آن مطلع شوید.
در نهایت در پایین صفحه اصلی شاهد قرارگیری تخفیفها بهصورت جدا برای هر سرویس هستیم که تفاوتی با سایت تخفیفان ندارد.
با ورود به نتبرگ موردنظر، تصاویر مربوط به آن، میزان تخفیف، زمان باقی مانده و تعداد خریدهای صورت گرفته را مشاهده مینمایید. بعد از آن ویژگیها، شرایط استفاده و مشخصات فروشنده ذکر شده که محل موردنظر نیز در نقشه مشخص شده است.
در پایین این صفحه شاهد نظرات کاربران و خریدارن نتبرگ موردنظر هستیم و در سمت چپ آن سرویسهای مشابه (در برخی موارد سرویسهای غیر مشابه هم یافت میشود) به کاربر نشان داده شده است.
یکی از وجه تمایزهای نتبرگ با سایت تخفیفان، ارائه افزونه برای نتبرگ بوده که در مرورگر کروم قابل نصب است. بعد از نصب این افزونه بدون توجه به سایتی که در آن قرار دارید، قادر به مشاهده نتبرگهای مختلف براساس سرویس موردنظر و شهری که در آن زندگی میکنید، خواهید بود.
نتیجه: تفاوت چندانی میان رابط کاربری این دو سایت وجود ندارد ولی از نظر تیم آیتیرسان رابط کاربری سایت تخفیفان، کارایی بهتری داشته و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار میدهد که برای مثال میتوان به اسلایدر صفحه اصلی و پنجرههای مختلف برای آیتمهای منو اشاره کرد. یکی از موارد عجیب عدم وجود قسمتی برای جستوجو در سایت نتبرگ است، در نهایت بد نیست که به افزونه طراحی شده برای سایت نتبرگ اشاره کنیم که یک ویژگی بسیار مناسب و کاربردی تلقی میشود.
(همچنین بخوانید: راز طراحی برترین وبسایتها چیست؟)
اپلیکیشن
هر دو سرویس مورد بحث، برای استفاده راحت کاربران دارای یک اپلیکیشن خوب و کاربردی هستند که برای هر دو سیستم عامل محبوب اندروید و آیاواس در دسترس است. با توجه به ارایه سرویسهای مشابه، عملکرد برنامهها و شکل کلی آنها شبیه به هم است.
پس از نصب، نتبرگ و تخفیفان هر دو از شما میخواهند تا شهر محل زندگیتان را انتخاب کنید؛ سپس تخفیفهای مربوط به آن شهر را به صورت گسترده و در همان صفحه اصلی برنامه در اختیار شما میگذارند. صفحه اصلی اپلیکیشن تخفیفان، نسبت به نتبرگ کمی شلوغتر به نظر میرسد. شما در بالاترین قسمت میتوانید نوتیفیکیشنهای جدید را ببینید، به صفحه جستوجو بروید و یا سبد خرید خودتان را چک کنید. در گوشه بالا سمت راست نیز گزینهای برای دسترسی به منو اصلی اپلیکیشن دیده میشود.
صفحه اصلی تخفیفان به دو برگه متفاوت تقسیم شده است. یکی از برگهها آخرین تخفیفهای موجود را به نمایش میگذارد و دیگری مربوط به تخفیفهای محبوب چند وقت اخیر است. در زیر برگهها نیز ۴ دستهبندی پرکاربرد این اپلیکیشن به چشم میخورد و حتی از طریق گزینه “بیشتر” میتوانید سایر دستهبندیها را نیز ببینید. پس از آن یک اسلایدر در این اپلیکیشن قرار گرفته که تخفیفهای مهم را شامل میشود. کمی پایینتر گزینهای برای یافتن نزدیکترین تخفیفها به شما جای گرفته و سپس متناسب با برگهای که در آن قرار گرفتهاید، همه تخفیفها به صورت عمودی و پشت سر هم دیده میشوند.
با همه اینها صفحه اصلی نتبرگ خیلی خشک و خالی است! در بالاترین قسمت، سبد خرید و گزینهای برای ورود به منو را شاهد هستید و سپس همه نتبرگها به صورت عمودی پشتسر هم ردیف میشوند و حتی در این بخش یک گزینه برای جستوجوی نتبرگها هم دیده نمیشود! بنابراین از لحاظ کارایی اپلیکیشن (حداقل در صفحه نخست) برتری مطلق با تخفیفان خواهد بود.
حال بگذارید به مقایسه محتوای به نمایش در آمده بپردازیم. در صفحه نخست هر دو برنامه به صورت کامل نمیتوانید دو تخفیف را ببینید! یعنی هر بخش فضای زیادی را اشغال میکند و به طبع آن در صفحه نخست اطلاعات بسیار بیشتری را شاهد هستیم. شما در هر دو برنامه و تنها در صفحه اصلی و بدون ورود به تخفیف موردنظر، میتوانید نام سرویس، تصویری از محل آن، تعداد خریدها، میزان درصد تخفیف، قیمت اصلی و قیمت پس از اعمال تخفیف را ببینید. تنها تفاوت عمده این بخش، محل سرویس مورد نظر است که در اپلیکیشن تخفیفان به منظور استفاده بهتر از فضا، بر تصویر سرویس مورد نظر شاهد آن هستیم در حالیکه نتبرگ مکان را در کنار درصد تخفیف به نمایش میگذارد.
در صفحه مربوط به تخفیفها نیز این دو اپلیکیشن از یک ظاهر کلی و ثابت تبعیت میکنند. در بالاترین قسمت، هر دو برنامه تصاویری از سوریس مورد نظر را به صورت اسلایدر نشان میدهند. کمی پایینتر توضیحاتی در رابطه با سرویس ارایه شده به چشم میخورد و در نهایت شاهد گزینههایی همچون زمان باقیمانده برای خرید، تعداد خریدها، قیمت، توضیحات، ویژگیها و شرایط استفاده هستیم. در اینجا کمی تفاوتها بیشتر از سایر بخشهاست. به عنوان مثال تخفیفان قیمت و درصد تخفیف را به صورت نمودار قرار داده تا راحتتر بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و یا اینکه در همان صفحه شاهد محل ارایه دهنده سرویس بر نقشه هستیم در حالیکه نتبرگ این ویژگی را در صفحهای جداگانه به شما نمایش میدهد.
هر دو اپلیکیشن گزینههایی را برای پین کردن و یا اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی شامل میشوند و کارکرد مشابهی دارند. با این حال تخفیفان در انتهای این قسمت، تخفیفهای مشابه را هم قرار داده که نتبرگ فاقد آن است. یکی از بخشهای که هنگام خرید حائز اهمیت است، بدون شک نظر استفاده کنندگان خواهد بود. در هر دو اپلیکیشن بخشی برای دسترسی به پرسش و پاسخ گنجانده شده اما در تخفیفان میزان کامنتها حتی نصف نتبرگ هم نیست! برای مقایسه ما دو تخفیف با تعداد خریدهای تقریبا مشابه (بیش از ۷۰۰ خرید) را انتخاب کردیم و پس از ورود به صفحه کامنتها با تعداد نسبتا زیادی کامنت در اپلیکیشن نتبرگ مواجه شدیم که به همه آنها توسط سرویس مورد نظر پاسخ داده شده بود در حالیکه تخفیفان حتی یک کامنت هم نداشت!
در صورت خرید به صفحهای جهت مشاهده وضعیت کلی سبدخریدتان منتقل میشوید و میتوانید به عنوان مثال تعداد سرویس را تغییر دهید و سپس میتوانید با استفاده از گزینه پرداخت، به صفحه بانک مورد نظر بروید و هزینه سرویسها را بپردازید. این بخش در هر دو اپلیکیشن به خوبی طراحی شده و تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند.
برای دسترسی به منو اصلی در هر دو اپلیکیشن، یک گزینه در بالا و سمت راست قرار گرفته که البته با سوایپ از راست به چپ در صفحه اصلی نیز قابل دسترس است. منو تخفیفان و نتبرگ تا حد زیادی شبیه به هم هستند. شما شاهد گزینههایی برای دسترسی به پروفایل، سبد خرید، مشاهده سرویسهای خریداری شده، تراکنشها، دستهبندی و بخشهایی در رابطه با اپلیکیشن و قوانین آن هستید. تنها تفاوت عمده این قسمت شاید در نحوه نمایش پروفایل باشد که در اپلیکیشن تخفیفان به صورت زیباتری نسبت به نتبرگ در بالاترین بخش منو قرار گرفته است. البته بکگراند این قسمت در نتبرگ با رنگ تیره مشخص شده و به صورت کلی در طراحی ظاهری تخفیفان از رنگهای شادتری بهره گرفته که در نوع خود جالب است.
یکی از بخشهایی که هر دو اپلیکیشن از آن بهرهمند هستند، مشاهده سرویسهای ارایه شده بر نقشه است. شما با ورود به این بخش میتوانید تخفیفهای موجود را بر نقشه ببینید. هر دو برای این منظور از نقشههای گوگل استفاده میکنند اما اپلیکیشن تخفیفان برای هر دسته بندی رنگی خاص را در نظر گرفته و با یک نگاه میتوانید متوجه شوید که تخفیف مورد نظر مربوط به کدام دسته بندی است؛ در حالی که در اپلیکیشن نتبرگ شما متوجه مورد خاص دیگری نمیشوید. حتی تخفیفان این امکان را دارد تا تخفیفهایی که در لحظه قابل دسترس هستند را از تمام تخفیفها جدا کند؛ موردی که نتبرگ فاقد آن است. با این حال هر دو اپلیکیشن این قابلیت را دارند که تخفیفهای نزدیک شما را از شعاع ۱ تا ۱۰ کیلومتری نشان دهند.
از لحاظ امکانات، تخفیفان گوی سبقت را از نتبرگ ربوده است. در بخش تنظیمات هر دو برنامه شاهد گزینهای برای دریافت اعلانها هستیم. این بخش در اپلیکیشن تخفیفان شامل گزینههای بیشتری میشود. بهعنوان مثال شما میتوانید مشخص کنید که تنها اعلانهای ویژه یک دستهبندی خاص را دریافت کنید اما نتبرگ تنها به قرار دادن یک گزینه جهت فعالسازی اعلانها بسنده کرده است. جدای از اینها یکی از بخشهایی که میتوانست این دو اپلیکیشن را کاربردی کند، استفاده از ویجت برای نمایش تخفیفهای خاص بر صفحه اصلی گوشی هوشمند شما بود که متاسفانه در هیچکدام از این سرویسها موجود نیست.
هر دو برنامه از فونتهای خوب و خوانایی استفاده میکنند و مشکلی از این لحاظ نخواهید داشت. رنگبندی آنها نیز متناسب با لوگوهایشان است که خب البته ترکیب رنگ سفید و صورتی در اپ تخفیفان نسبت به خاکستری و نارنجی در نتبرگ، طرفدار بیشتری دارد. به صورت کلی اپلیکیشن تخفیفان امکانات بهتر و بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد و خیلی راحت با رابط کاربری آن ارتباط برقرار میکنید در صورتی که نتبرگ حتی گزینه سادهای همچون جستوجو را نیز در اپلیکیشنش قرار نداده است! به هر حال میزان دانلود ۵ برابری نتبرگ در برابر تخفیفان (با توجه به آمار کافه بازار) نشان میدهد که مردم استقبال بیشتری از این اپلیکیشن داشتهاند، در نتیجه شما تعامل بیشتری با کاربران نتبرگ خواهید داشت. لازم به ذکر است که برای استفاده از هر دو اپلیکیشن میبایست به اینترنت متصل باشید.
(همچنین بخوانید: کسبوکار مبتنی بر اپلیکیشن خود را به اوج برسانید)
نواحی تحت پوشش
مطابق اکثر سرویسهای آنلاین امروزی، نتبرگ و تخفیفان نیز کار خود را با سرویسدهی در تهران آغاز کردند. حال پس از گذشت چند سال، هر دو سرویس توانستهاند که سایر نقاط کشور را نیز تحت پوشش خود درآورند. با این حال با توجه به محبوبیت بیشتر نتبرگ، این سرویس خیلی زودتر راهی شهرستانها شده است. بجز تهران، برخی کلانشهرها نظیر مشهد، شیراز و اصفهان نیز زیر چتر نتبرگ قرار گرفتهاند.
البته با توجه به علاقه مردم به سفر به شهرهای شمالی کشور و یا جزیره کیش، نتبرگ توانسته تا نیاز آنها را فراهم کند و حالا میتوانید از تخفیفهای آن در رامسر و یا خود جزیره کیش بهره ببرید. با همه اینها هنوز هم این سرویس به اندازه کافی فراگیر نشده است. بهعنوان مثال هنوز پای نتبرگ به برخی کلان شهرهای کشور همچون اهواز، کرمانشاه و تبریز باز نشده است.
در تخفیفان نیز اوضاع چندان خوب نیست. این سرویس همچون نتبرگ، عمده تلاش خود را در تهران انجام میدهد اما توانسته جای پای خودش را در مشهد و اصفهان محکم کند. البته بر خلاف نتبرگ، تخفیفان تبریز را فراموش نکرده و اکنون اهالی این شهر میتوانند از تخفیفهای ویژهای سود ببرند. این سرویس نیز در کیش و رامسر فعال بوده و تخفیفهای خوبی را به کاربرانش ارایه میدهد.
تعداد تخفیفهای نتبرگ و تخفیفان در تهران، قابل مقایسه با شهرستانها نیست و هر دو سرویس فعالیت چندان خوبی در سایر شهرهای کشور ندارند. گاهی اوقات تعداد تخفیفهای ارایه شده برای تهرانیها تا ۵ برابر بیشتر از تخفیفهای کلانشهرهاست. امیدواریم که این میزان بهبود یابد و عزیزان شهرستانی نیز بتوانند بهراحتی از این تخفیفها بهرهمند شوند.
کدامیک تخفیف بیشتری میدهد؟
این که کدام سرویس تخفیف بیشتری را به شما ارایه میدهد، موضوع پیچیدهای است و شاید نتوان به راحتی به آن پاسخ داد. در واقع نکتهای که در این قسمت بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، تعداد آفرهایی است که هر سرویس در گروههای مختلف و با تخفیفهای متفاوت قرار میدهند.
برای این که بتوانیم مقایسهای در اینباره داشته باشیم، تصمیم گرفتیم سه گروه پرطرفدار در هر دو سایت را از نظر تعداد آفر و تخفیفهایشان در شهر تهران بررسی کنیم. این سه گروه پرطرفدار، رستوران و کافیشاپ، تفریحی و ورزشی و زیبایی و آرایشی هستند.
رستوران و کافیشاپ
در مرحله اول سراغ بخش رستوران و کافیشاپ در وبسایت نتبرگ رفتیم. در این قسمت ۷۸ آفر رستوران و کافیشاپ با حداقل میزان تخفیف ۱۱ درصد و حداکثر میزان تخفیف ۸۰ درصد موجود بود. تقریبا بیشتر تخفیفهای موجود در بخش رستوران و کافیشاپ نتبرگ، در رنج ۵۰ درصد بودند.
در طرف دیگر تخفیفان با ۱۴۷ آفر در بخش رستوران و کافیشاپ قرار گرفته بود که حداقل میزان تخفیف در آن ۲۵ درصد و بیشترین میزان تخفیف موجود ۱۰۰ درصد بود. البته این تخفیف ۱۰۰ درصدی برای خرید یک بن تخفیف بود که در واقع قیمت خرید آن بن ۱۰۰ درصد تخفیف داشت. تخفیفان رنج میزان تخفیف بیشتری در این قسمت داشت و کاربر میتوانست با تنوع بیشتری از آفرها استفاده کند. بهطور کل میانگین تخفیفهای تخفیفان در گروه همان ۵۰ درصد بود.
تفریحی و ورزشی
یکی دیگر از گروههای پرطرفدار در سایتهای تخفیف گروهی، بخش تفریحی و ورزشی است. در نتبرگ شاهد ۸۹ آفر تفریحی و ورزشی هستیم که تعداد آن در وبسایت تخفیفان ۱۳۳ آفر است. تعداد زیاد آفرهای تخفیفان باعث میشود تا به خدمات متنوعتری در این زمینه دست پیدا کنید.
در این بخش هم تخفیفان با یک پیشنهاد ۱۰۰ درصد تخفیف برای بن خرید، بیشترین میزان تخفیف را پیشنهاد میدهد. نتبرگ هم در طرف دیگر با یک پیشنهاد ۹۰ درصدی در این گروه قرار گرفته است.
زیبایی و آرایشی
در مرحله آخر وارد گروه زیبایی و آرایشی در هر دو سایت نتبرگ و تخفیفان شدیم تا تعداد پیشنهادات و تخفیفها را بررسی کنیم. تخفیفان در این قسمت با ۸۴ آفر و نتبرگ با ۶۴ آفر قرار دارند. رنج درصد تخفیفهای موجود در این گروه برای هر دو گروه چیزی حدود ۷۰ درصد بوده که بسیار مناسب است.
اگر بخواهیم به طور کلی نگاهی به وضعیت این دو سایت تخفیف گروهی بیاندازیم، میبینیم که در هر سه گروه انتخاب شده، وبسایت تخفیفان تعداد آفر بیشتری را در اختیار کاربر قرار میدهد و این موضوع بدان معناست که دست شما برای انتخاب میان پیشنهادها در یک گروه خاص بازتر و به مراتب شانس استفاده از تخفیف بیشتر هم برایتان بالاتر خواهد بود.
از طرفی تعداد کمی آفر به صورت مشترک در هر دو سرویس وجود داشت که هر دو تخفیف مشابهی داشتند و تفاوتی بینشان نبود.
در آخر برای یک نتیجهگیری کلی باید بگوییم که باوجود فعالیت بسیار عالی هر دو وبسایت در این زمینه، عملکرد تخفیفان را در این قسمت بهتر از نتبرگ میدانیم. در واقع تخفیفان با تعداد بیشتر آفر در برابر نتبرگ به کاربر کمک میکند تا بهترین پیشنهاد موجود را انتخاب کند. پس شانس یافتن یک پیشنهاد عالی در تخفیفان بیشتر از نتبرگ خواهد بود.
پشتیبانی
پشتییبانی در هر دو سرویس با تماس تلفنی و گذاشتن کامنت در وبسایت میسر است که البته برای دریافت پاسخ سریعتر، بهتر است از طریق تلفن اقدام کنید. خبری از بخش پشتیبانی آنلاین در هر دو سرویس نیست و باید به همان گذاشتن کامنت بسنده کنید.
به طور معمول بخش پشتیبانی این وبسایتها به این صورت بوده که مثلا شما از یک سرویس، بن تخفیف یک رستوران را تهیه کردهاید، اما سرویس ارایه شده در رستوران برخلاف چیزی است که نتبرگ یا تخفیفان درباره آن اطلاع داده بودند. در این صورت شما میتوانید با شماره پشتیبانی تماس گرفته و در بسیاری مواقع هزینهای که پرداخت کردهاید را پس بگیرید. البته به جز این موارد، هزینه پرداختی در صورت پشیمان شدن در هر دو سرویس قابل برگشت نخواهد بود و باید قبل از خرید، تصمیمتان را کاملا بگیرید.
در طی تماسی که با مرکز پشتیبانی هر دو سرویس داشتیم، اپراتورها خیلی سریع جوابگوی سوالات ما بودند و مورد منفی خاصی در این قسمت وجود نداشت.
خدمات ویژه
نتبرگ و تخفیفان هر دو یکسری پیشنهادات دارند که درست پس از خرید قابل استفاده خواهد بود. در واقع برای پیشنهادات معمولی، شروع زمان استفاده در نظر گرفته میشود، اما برای این دسته از پیشنهادات چنین چیزی نیست و به محض خرید میتوانید از آنها استفاده کنید. نتبرگ نام این دسته از پیشنهاداتش را “نتبرگ آنی” و تخفیفان “تخفیفان در لحظه” گذاشته است.
یک سرویس دیگر در وبسایت تخفیفان با عنوان “تخفیفان سبز” وجود داشته که اگر آفرهایی را که از آن پشتیبانی میکنند، خریداری کنید، دیگر نیاز به پرینت صفحه کد خود برای ارایه به محل مورد نظر نخواهد بود و تنها نمایش آن از روی گوشی و یا ایمیل امکانپذیر است. این سری از پیشنهادات با یک آیکون درخت سبز رنگ نشان داده میشوند.
یکی دیگر از قابلیتهای ویژهای که در هر دو سرویس یافت میشود، پشتیبانی از کارتهای هدیه بوده که به گفته اپراتورهای نتبرگ و تخفیفان، یک سری کد در این کارتها موجود است که با وارد کردن آنها، حساب کاربری خود را به مقدار مشخصی شارژ خواهید کرد. این کارت شارژها در مراسمهای مختلف و یا شبکههای اجتماعی هر دو سرویس در دسترس خواهند بود. اگر برای اولین بار در تخفیفان ثبت نام کنید، یک کد هدیه 5 هزار تومانی از طریق ایمیل برایتان ارسال خواهد شد و میتوانید از آن بهره بگیرید.
یکی از بخشهای مثبت موجود در نتبرگ، فعالیت بالای کاربران و به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان درباره استفاده از یک پیشنهاد در بخش دیدگاهها است که چنین فعالیتی در تخفیفان باوجود موجود بودن بخش گذاشتن دیدگاه، چندان دیده نمیشود. این اشتراکگذاری نظرات و فعالیت کاربران در نتبرگ باعث میشود تا کاربر راحتتر تصمیمش را برای داشتن یک خرید عالی بگیرد.
در آخر برای یک جمعبندی کلی در این بخش میتوان به برتری سرویس تخفیفان اشاره کرد که البته این برتر بودن بهدلیل تعداد بالای آفرهایی است که در اختیارتان قرار خواهد داد و در واقع یک نکته مثبت برای خریدار محسوب خواهد شد.
(همچنین بخوانید: چگونه در بازار شلوغ کنونی، تاثیرگذار باشیم؟)