علی دارابی: اقتصاد مقاومتی بههیچوجه اقتصاد ریاضتی نیست و نباید آن را خیلی پیچیده و غیرقابل دسترس و اندازهگیری کنیم.
نوپانا به نقل از خبرگزاری فارس: علی دارابی در همایش تبیین نقش روابط عمومی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: «اگر سخن امروز کشور درباره اقتصاد مقاومتی است دلیلش آن است که اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج کشور برای برونرفت از چالشهای فعلی است.»
او افزود: «روابط عمومی و رسانه همسایه دیوار به دیوارند، اما امروز این همسایهها با یکدیگر خیلی آشنا نیستند که البته این موضوع به تکثر و تنوع زیاد روابط عمومی و رسانه بازمیگردد، ضمن اینکه دلیل آشفتگی و گسستگی این رابطه هم ظهور شبکههای اجتماعی است.»
معاون امور استانهای سازمان صداوسیما اظهار داشت: «روابط عمومیها میتوانند در حوزه فرهنگسازی ایفای نقش کنند؛ چراکه نقش آموزشی، تعاملی و تصحیح رفتارها و خلقیات جامعه توسط آنها میتواند بهخوبی صورت گیرد، ضمن اینکه روابط عمومی میتواند به دلیل مصرفگرایی زیاد ایرانیان، در اصلاح الگوی مصرف جامعه، تلاش ویژهای داشته باشد.»
او افزود: «اقتصاد مقاومتی بههیچوجه اقتصاد ریاضتی نیست و نباید آن را خیلی پیچیده و غیرقابل دسترس و اندازهگیری کنیم. پس باید تلاش کرد تا با شغل بیشتر از تولید و کارآفرینی حمایت بیشتری صورت گیرد.»
دارابی گفت: «باید تلاش شود تا اسراف و تجملگرایی در جامعه از بین برود تا ضمن ایجاد فرهنگ مصرف، گامهای اساسی در مسیر تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی و رفع چالشهای کشور برداریم. لذا اصحاب رسانه ضمن اطلاع از جزئیات گامها و مسیرهای مختلف اجرای اقتصاد مقاومتی، میتوانند در کنار روابط عمومیها بازوی اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه به حساب آیند.»
معاون امور استانهای سازمان صداوسیما تصریح کرد: «اگر فرهنگ پرسشگری در جامعه نهادینه شده و مسئولان خود را موظف به پاسخگویی بدانند، آن موقع میتوانیم اعلام کنیم که روابط عمومیها در این زمینه نقش اساسی دارند، ضمن اینکه روابط عمومی سازمانها باید همواره پیوست اقتصاد مقاومتی را برای تمام طرحهایشان داشته باشند.»
(همچنین بخوانید: اقتصاد مقاومتی نیازمند فراهم شدن بازار است)