بدترین اشتباهات در برقراری ارتباط
اشتباهات زیر را انجام ندهید ۸

بدترین اشتباهات در برقراری ارتباط

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

خطاهای ارتباطی می‌توانند اعتبار شما را به خطر بیاندازند و روابط شما را خراب کند.

نوپانا: ارتباط، چگونگی دریافت و ارسال اطلاعات به دیگران است. ما از ارتباطات خود به عنوان پایه و اساس برای روابط خود استفاده می‌کنیم. اگر به‌طور نامناسب با دیگران ارتباط برقرار کنیم، در ایجاد روابط بهتر و تخصصی‌تر با آن‌ها دچار مشکل می‌شویم.

روش‌ها و تمرین‌های زیادی برای برقراری ارتباط موثر وجود دارد، اما در نوشتار زیر به بدترین اشتباهاتی که در برقراری ارتباط می‌توانید انجام دهید می‌پردازیم:

فراموش کردن نام شخص

به گزارش نوپانا، مردم دوست دارند نام خود را بشنوند. اسامی ما مرتبط با هویت ماست. بنابراین وقتی کسی اسم ما را صدا می‌زند، احساس نزدیکی بیشتری به آن فرد می‌کنیم. وقتی اسم فردی را فراموش می‌کنید، ناخودآگاه او را از خود دور می‌کنید و به او احساس بدی می‌دهید. فراموش کردن اسم کسی نشان می‌دهد که شما علاقه‌ زیادی به او ندارید یا برای شما بی‌اهمیت هستند.

مبهم یا نامعلوم بودن

واضح و روشن بودن چیزی است که ارتباط را موثر می‌کند. یک جمله بدون معنای واضح، مانند یک فضای خالی یا یک ماشین بدون موتور است. با دقت به چیزی که می‌خواهید بگویید فکر کنید و بعد آن را بگویید.

انتشار دیدگاه سیاسی خود

شما می‌توانید به هر چیزی که دوست دارید اعتقاد داشته باشید و آن‌ها را با افراد نزدیک زندگیتان به اشتراک بگذارید. اما به اشتراک گذاشتن این اعتقادات با متخصصان، افراد غریبه یا عموم مردم ایده‌ خوبی نیست. حتی اگر اعتقادات شما را قبول داشته باشند، این کار درستی نیست.

بیش از حد منفی باشید

همه ما افکار و احساسات منفی داریم، و می‌توانیم آن‌ها را بیان کنیم. مخصوصا اگر این کار را در قالب انتقاد سازنده انجام دهیم. اما اگر در اکثر اوقات بیش از حد منفی باشید، در ذهن همه آدم‌ها یک آدم منفی می‌شوید و حتی ممکن است دیگر نخواهند با شما صحبت کنند. حتی در شرایط سخت سعی کنید نکات مثبت را ببینید.

قطع کردن

مکالمات باید متعادل باشند تا موفقیت‌آمیز شوند و نتیجه مطلوبی داشته باشند. قطع کردن صحبت فرد مقابل قبل از اینکه حرف خود را کامل بزند، بزرگ‌ترین نشانه عدم احترام شما به آن فرد است. این کار نشان می‌دهد که شما به حرف‌های او گوش نمی‌دهید و چیزی که می‌گویید برایتان مهم‌تر از چیزی است که می‌شنوید. صبور باشید و گوش دهید.

خطاهای ارتباطی که در بالا ذکر شد می‌توانند اعتبار شما را به خطر بیاندازند و روابط شما چه با آدم‌های غریبه، چه با همکاری که چند سال است شما را می‌شناسد خراب کند.
مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود دهید و اعتبار بیشتری کسب کنید.

 (همچنین بخوانید: چند روش ساده برای بهبود روابط در محیط کاری)

برچسب‌ها: ارتباطشنوندهروابط
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.