کارآفرین پیشکسوت صنعت کشور درگذشت
پس از تحمل دوره‌ای بیماری: ۸

کارآفرین پیشکسوت صنعت کشور درگذشت

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۱۸:۲۸ | ۴ دقیقه

استاد حاج محمد کریم فضلی، بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ و یکی از کارآفرینان شناخته شده و پیشکسوت صنعت کشور پس از تحمل دوره‌ای بیماری ناشی از کهولت سن در واپسین ساعات شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به سرای باقی شتافت.

بزرگ مرد صنعت کشور مرحوم حاج محمدکریم فضلی، پیش از سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت در بخش خصوصی را آغاز نمود و پس از انقلاب نیز کوشش خود را در حوزه صنایع افزود؛ درگذشت او ضایعه بزرگی است که تاثر تمامی فعالان اقتصادی و صنعتگران را به‌ همراه دارد.

مرد نیک اندیشی که در عمر پر بار و پر فراز و نشیبش جز به اعتلای نام ایران و عزّت و بزرگی آن نیندیشید و تصویری درخشان از سربازان جبهه‌ تولید در سنگر مقدس کار و تلاش از خود برجای گذاشت.

استاد حاج محمدکریم فضلی، کارآفرینی پرتلاش، الگوساز، سختکوش و مردی از تبار سازندگی و خدمتگزاری بود که میراثش اشتغال دهه هزانفر در اقصی نقاط ایران عزیز است.

از جمله موفقیت‌های وی می‌توان به صادرات کالا به کشورهای مختلف جهان حتی در روزگار دشوار تحریم، رونق تولید ملی و اعتلای نام ایران اشاره کرد.

همچنین بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ، مردی خیراندیش و نیکوکار بود که علاوه بر توجه به حوزه صنعت و اشتغال همواره به محرومان توجه داشت. کمک‌های خیرخواهانه او دامنه گسترده‌ای داشت که از آن جمله می‌توان به ایجاد بنیاد خیریه وتخصیص بخشی از درآمد گروه به این بنیاد در جهت یاری‌رسانی به مردم نیازمند ومشارکت در امور اجتماعی نام برد.

مرحوم فضلی متولد هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۱۱ در شهر سرکان (استان همدان) بود و نخستین فعالیت اقتصادی خود را در حین تحصیل، نزد پدرش که از بازرگانان خوش‌نام و اهل فضل منطقه محسوب می‌شد، آغاز نمود.

سختکوشی زنده یاد استاد حاج محمد کریم فضلی از شرکت پاکشو آغاز و سپس به تأسیس گروه صنعتی گلرنگ منجر گردید.

امروز گروه صنعتی گلرنگ  با بیش از یکصد شرکت زیر مجموعه و بیش از سی هزار نفر همکار بصورت مستقیم، یکی از بزرگترین گروههای صنعتی و خدماتی کشور است که ایشان در طول حیات پربرکت خود توانست با انتقال تجربیات آن را به سامان رسانده و به خوبی آن را در زمان مناسب به نسل بعد از خود منتقل نماید.

بدون تردید ضایعه درگذشت این بزرگ مرد صنعت کشور خسارتی جبران ناپذیر تلقی می‌شود لیکن نام نیک این بزرگ مرد عرصه تولید و اثرگذاری او در اقتصاد و پویایی اشتغال، هرگز از یاد نخواهد رفت و اثرات آن تا همیشه باقی خواهد ماند.

دریافت لوح برترين كارآفرين و كارفرماي نمونه كشور، دریافت تنديس طلايي چهارمين جشنواره بين‌المللي اقتصاد سبز، انتخاب به عنوان كارآفرين نمونه، دريافت نشان طلاي تحقيق و توسعه، کسب عنوان صادر كننده نمونه كشور و ... از افتخارات بی شمار این بزرگمرد بود.

برچسب‌ها: استاد حاج محمد کریم فضلی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.