AMP، سرعت بارگذاری وب‌سایت در موبایل را افزایش می‌دهد
ابزار جدید گوگل؛ ۸

AMP، سرعت بارگذاری وب‌سایت در موبایل را افزایش می‌دهد

توسط ریحانه محمدی | ۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۵:۰۴ | ۴ دقیقه

در حوزه برنامه‌نویسی وب هرروزه تکنولوژی‌های نوینی معرفی می‌شود، که هر کدام تاثیر به‌سزایی درسرعت و عملکرد وبگاه‌ها دارد.

نوپانا:برنامه‌نویسی هرروز در حال تغییر است، درواقع پیشرفت وب‌نویسی وابسته به تغییر وبه‌روز شدن آن است. در سال‌های اخیر بسیاری از کمپانی‌های بزرگ جهان، ابزارهایی را به کدنویسی افزودند، که کمک شایانی به پیشرفت در حوزه وب کرد.

در این مقاله قصد داریم یکی از تکنولوژی‌هایی که اخیرا در برنامه‌نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد را معرفی کنیم.

در سال ۲۰۱۷، کمپانی گوگول در اقدامی پروژه اوپن‌سورس ای‌ام‌پی (AMP) را معرفی کرد. تکنولوژی بازشدن سریع صفحات وب در موبایل (Accelerated Mobile Pages) در واقع فریم ورکی است که سرعت باز شدن صفحات وب را افزایش می‌دهد.

Amp به برنامه‌نویسان کمک می‌کند، کدهایی که در قالب html و css می‌نویسند بهینه کنند. درواقع این تکنولوژی کدهایی که را حجم صفحات را شما را افزایش می‌دهد نادیده می‌گیرد و به عنوان عامل غیرمجاز معرفی می‌کند و اجرا نمی‌کند، بدین ترتیب سرعت بارگذاری صفحات زیاد می‌شود. در حال حاضر این پلتفرم بر روی تلفن‌های هوشمند اجرا می‌شود.

این پلتفرم توسط گوگل معرفی و توسط کمپانی‌های توییتر، پینترست و بایدو حمایت می‌شود. AMP در سرعت بیشتر، ایجاد تجربه بهتر برای کاربران، درآمد بیشتر و سئو تاثیر دارد و با قابلیت ریسپانسیو متفاوت است.

اگر سایتی دارید که در تلفن هوشمند ترافیک زیادی دارد با برنامه نویسی به‌وسیله AMP می‌توانید، تجربه جدیدی از سرعت را به کاربران خود هدیه دهید.

در صورت فعال کردن AMP  در سایت این واژه در پسوند آدرس سایت قرار می‌گیرد البته باید به این موضوع توجه  کرد که تنها در تلفن‌های هوشمند می‌توان این قابلیت را مشاهده کرد.

با مشاهده پسوند AMP کاربر اطمینان پیدا می‌کند که محتوای شما با سرعت زیاد باز می‌شود؛ پس در‌صورت استفاده از گوگل AMP، می‌توانید تجربه کاربری خوشایندی به مخاطبان خود هدیه دهید و همیشه در صدر نتایج گوگل باشید.

برای اطلاع از سرعت بارگذاری هر وب‌سایت می‌توانید، آدرس سایت را در https://gtmetrix.com/ سرچ کنید. در این سایت می‌توانید اطلاعاتی از عملکرد وب‌سایت خود بدست آورید. بهترین زمان بارگذاری صفحات وب ۳ ثانیه است، که با رعایت تمام نکات مهم در زمینه سرعت می‌توانید به این مهم دست یابید.

برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره ریحانه محمدی

ریحانه محمدی

ریحانه محمدی، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تدریس را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.