بیت‌ کوین در حال تبدیل شدن به یک ارز اصلی در زمینه پرداخت
بر اساس تحقیقات صورت گرفته: ۸

بیت‌ کوین در حال تبدیل شدن به یک ارز اصلی در زمینه پرداخت

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۵:۰۸ | ۵ دقیقه

پژوهشی جامع در مورد ارزهای دیجیتال نشان داده که بیت کوین در زمینه پذیرش انبوه، همان مسیری را طی می کند که پیش از این اینترنت و رسانه های اجتماعی طی کرده اند.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، گروهی از متخصصان صرافی ارز دیجیتال کوین بیس در همکاری با شرکت تبلیغاتی Qriously میزان اشتیاق دانشجویان را برای ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین بررسی کردند.

در این بررسی 675 دانشجو در آمریکا مورد پژوهش قرار گرفتند و مشخص شد 42 درصد از 50 دانشگاه برتر که بیشتر آنها در آمریکا هستند حداقل یک درس مرتبط با این موضوع را ارائه می دهند. 9 درصد از دانشجویان دوره های مرتبط با ارز مجازی را انتخاب کرده اند، 26 درصد نیز گفته اند که می خواهند دوره های مرتبط با این موضوع را بگذرانند.

قیمت بیت کوین
 
علاوه بر این مشخص شد که 18 درصد از دانشجویان، بیت کوین یا رمز پول دیگری را در اختیار دارند. «بندیکت بانز» از دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه استنفورد که بر ارزهای دیجیتال تمرکز دارد می گوید: «هیجان فوق العاده ای در بین دانشجویان برای ارزهای دیجیتال وجود دارد. اگر یک متخصص در حوزه رمز نگاری و رمز پول ها باشید پیدا کردن یک شغل کار چندان سختی نیست»

بر اساس یافته های این پژوهش که بر دوره های آموزشی رمز پول برگزار شده برای مقطع کارشناسی متمرکز بوده، دانشگاه استنفورد با 10 مورد، بیشترین تعداد کلاس های آموزشی مرتبط با این موضوع را ارائه می دهد.

به گفته «دیوید یِرماک» از مدرسان دوره بلاکچین و سرویس های مالی در دانشکده تجارت نیویورک، فرایند خوبی در حال اتفاق افتادن است که منجر به مهاجرت بیشتر داده های مالی به سیستم های مبتنی بر بلاکچین می شود. به عقیده او در نهایت دانشجویان از تحصیل در این فضا سود می برند.

داد و ستد روان گردان ها با بیتکوین
 

علاوه بر این نتیجه پژوهشی که اخیراً توسط کالج سلطنتی لندن منتشر شده بود اشاره به این موضوع داشت که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک ارز جریان اصلی در زمینه پرداخت است. حتی پیش بینی شده که در یک دهه آتی این ارزها می توانند جایگزین پول های سنتی شوند.

البته برای این موضوع بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال باید به عنوان یک واسطه قانونی برای تبادلات به رسمیت شناخته شوند. به گفته ایندیپندنت استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال و دارایی های رمز نگاری شده قدم بعدی برای برای موفقیت این پول ها است و البته باید به این منظور بر 6 چالش غلبه کنند: مقیاس پذیری، قابلیت استفاده، قانون گذاری، نوسان، حریم شخصی و شوق (برای استفاده از این ارزها).

برچسب‌ها: بیت کوینارز دیجیتالارز رمزگذاری شدهبلاک‌چینارزسروبس‌های مالی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.