معافیت ۱۰۰ درصدی استارت‌آپ‌ها از حق بیمه
مدیرعامل تامین اجتماعی خبر داد ۸

معافیت ۱۰۰ درصدی استارت‌آپ‌ها از حق بیمه

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۶:۵۷ | ۳ دقیقه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: فعالیت‌های دانش‌بنیان از ضریب حقوق بیمه معاف و استارت‌آپ‌ها هم از معافیت ١٠٠ درصدی حق بیمه بهره‌مند می‌شوند.

نوپانا، به نقل از ایرنا: سیدتقی نوربخش یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۷در نشست خبری درباره طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، کسب‌وکارهای نوین و فعالیت‌های این سازمان در سال حمایت از کالای ایرانی افزود: برای سال جاری، طرح مشوق‌های اشتغال کارگاه‌های فعال را در دستور کارداریم که بر اساس آن، کارفرمایان می‌توانند به ازای به‌کارگیری ٢ نفر، از معافیت سهم بیمه کارفرما برای یک نفر بهره‌مند شوند.

او اظهار کرد: تامین اجتماعی درباره افراد شاغل در منزل تسهیلاتی دارد که با معرفی صنف‌های مربوطه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند؛ این مشاغل مانند فعالیت در خانه سینما، موسیقی و تئاتر است.

نوربخش درباره نشست با معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: تمام فعالیت‌های دانش‌بنیان از حق بیمه معاف هستند و رسیدگی به پرونده‌های بیمه‌ای دانش‌بنیان نیز در دو شعبه در تهران انجام می‌شود.

او درباره مذاکرات با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اظهار کرد: شرکت‌های استارت‌آپی که ثبت‌شده‌اند، می‌توانند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.

نوربخش درباره تسهیلات برای خبرنگاران و رانندگان نیز توضیح داد: تاکنون ١٢ هزار نفر تحت پوشش هستند و این خدمات همچنان ادامه دارد. برای رانندگان نیز تلاش برای افزایش تعداد افراد بیمه‌شده در این حوزه در دست انجام است.

او درباره طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب نیز گفت: جرایم آن‌ها تقسیط و برخی تا ١٠٠ درصد بخشوده می‌شود تا فضای کسب‌وکار رونق یابد.

نوربخش ادامه داد: فعالیت‌های دانش‌بنیان از ضریب حقوق بیمه معاف و استارت‌آپ‌ها هم از معافیت ١٠٠ درصدی حق بیمه بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها: استارتاپمعافیت مالیاتیقانونبیمه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.