از عوامل ایجاد ارزش تا برند چتری
شروعی برای برندسازی (قسمت صد و دوازدهم) ۸

از عوامل ایجاد ارزش تا برند چتری

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌ و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت صد و دوازدهم:

برند چتری

به‌گزارش نوپانا، برند چتری به برند مادری گفته می‌شود که نام او بر محصولاتی که هویت مستقل دارند، دیده می‌شود. یک برند چتری قوی، به دلیل کیفیت و مزیت‌هایی که دارد، می‌تواند فرایند به سود‌ رسانی یک محصول نوپا را سرعت ببخشد. برند‌سازی مستقل، در مقابل، هزینه‌های زیاد تبلیغاتی و برند‌سازی را به شرکت تحمیل می‌کند.

(همچنین بخوانید: آشنایی با مفهوم هزینه‌های جایگزینی محصول و تاثیر آن در برندینگ)

ویژگی‌ منحصر به فرد محصول

یکی از اصول اولیه بازاریابی و تبلیغات موثر، ویژگی‌های منحصر به فرد محصول است. این ویژگی‌ها به کیفیت و مزیت خاصی اشاره دارند که توسط یک محصول ارائه می‌شود و برای مشتریان حائز اهمیت است. همچنین رقبا نیز از آن بهره‌مند نیستند.

عوامل ایجاد ارزش

به طور کلی به هر نوع متغیری گفته می‌شود که بر سلامت و ارزش یک موسسه یا بنگاه اقتصادی، تاثیر می‌گذارد. در مبحث برندسازی، به اجزای ملموس و ناملموس یک برند گفته می‌شود. این عوامل بیانگر تمایز و ارتباط برند با بازار هدف است.

قسمت پیشین

قسمت ‌‌صد و یازدهم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: عوامل ایجاد ارزشبرند چتریبرندسازیمحصولبرندینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.