سامانه
سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری: ۸

سامانه" iTaxi " وارد ناوگان تاکسیرانی شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۰:۱۷ | ۵ دقیقه

اپلیکشن itaxi توسط سازمان تاکسیرانی طراحی شده است و علاوه بر اینکه در چند شهر قزوین، سنندج، همدان و شیراز در حال اجراست، در سازمان تاکسیرانی دیگر شهرهای کشور نیز فعال شود.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری گفت: اپلیکشن itaxi  توسط سازمان تاکسیرانی طراحی شده است و علاوه بر اینکه در چند شهر قزوین، سنندج، همدان و شیراز در حال اجراست، در سازمان تاکسیرانی دیگر شهرهای کشور نیز فعال شود.

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه استفاده از نرم افزارهای نوین و برخط در هر حرفه و کسب‌وکار نیاز است،اظهار کرد: فعالین هر عرصه باید خود را به نرم افزارهای برخط و نوین تجهیز کنند تا بتوانند نیازهای جامعه را پاسخ‌ دهند.اما باید بپذیریم در کشور قوانینی وجود دارد که بر طبق آن وظایفی به دستگاه‌ها واگذار شده است.

وی ادامه داد: هر نوع ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل شهری اعم از استارت آپ‌ها، خدمات نوین و سنتی باید در یک چارچوبی زیر نظر شهرداری شهر مربوطه ساماندهی شوند. اگر این ساماندهی وجود نداشته باشد شاید بتوان گفت این استارت‌ آپ‌ها با مسافربری‌های شخصی غیرمجاز تفاوتی نخواهند داشت و فقط نوع فراخوان آنها برای سوار کردن مسافر تغییر کرده است.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری اضافه کرد: از نابسامانی در حوزه مسافربری‌های شهری آسیب دیده‌ایم و در گذشته نیز شاهد حوادث بسیاری در این حوزه بودیم.بنابراین این استارت‌آپ‌ها باید تحت نظارت شهرداری‌ها ارائه خدمات کنند و شهرداریها و سازمان‌های ایرانی هم باید به عنوان متولی این امر خود را مجهز به این نرم افزارهای برخط و نوین نمایند.

وی در ادامه صحبت‌هایش به سامانه itaxi اشاره کرد و گفت: به همین منظور قصد داریم این سامانه را در سازمان تاکسیرانی فعال کنیم.اپلیکشن itaxi  توسط سازمان تاکسیرانی طراحی شده است و بنا است در سازمان تاکسیرانی شهرهای کشور فعال شود.

ضامنی تشریح کرد:itaxi اپلیکشن درخواست ماشین توسط مسافر است و مسافر و راننده را بدون استفاده از ابزارهای سنتی به هم می رساند. بنابراین زیرساخت‌های آن را در تمام سازمان‌های تاکسیرانی و شهرداری‌هایی که تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور هستند به صورت رایگان فراهم کردیم.همچنین این سامانه هم اکنون در شهرهای قزوین، سنندج، همدان و شیراز فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم در شهرهای دیگر نیز بتوانیم این خدمات را به شهروندان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این نرم افزار حدود ۲۰ روز است که فعالیت خود را آغاز کرده وکلیه قوانین و مقررات حمل و نقل شهری در آن لحاظ شده است. همچنین رانندگانی مجاز به فعالیت در این سامانه هستند که  مورد تایید  سازمان تاکسیرانی و شهرداری شهر مربوطه باشند؛ زیرا اسنپ و باقی استارت‌آپ‌های موجود فارغ از تمام دستگاه هایی که متولی امر مربوطه هستند ، خودشان اقدام به جذب راننده ‌می‌کنند و هر راننده را نیز در مجموعه خودشان می‌پذیرند اما در این سامانه احتمال دارد در شهری هم راننده‌های ماشین‌های شهری به این جمع بپیوندند اماحتما باید استعلام‌های مربوطه را این راننده داشته باشد و  دارای تأیید صلاحیت جهت فعالیت در حوزه تاکسیرانی باشد.

برچسب‌ها: تاکسی آنلاینitaxi تاکسی‌رانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.