کاهش 14 درصدی دانشجویان ایرانی در امریکا پیش از صدور فرمان ضد مهاجرتی ترامپ
موسسه بین‌المللی آموزش عالی آمریکا گزارش داد: ۸

کاهش ۱۴ درصدی دانشجویان ایرانی در امریکا پیش از صدور فرمان ضد مهاجرتی ترامپ

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۱۰:۲۲ | ۳ دقیقه

«موسسه بین‌المللی آموزش عالی ایالات متحده آمریکا»، از کاهش 14 درصدی حضور دانشجویان ایرانی در مراکز علمی امریکا پیش از صدور فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ؛ رئیس جمهوری این کشور خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مجله تایمز هیگر ادوکیشن (Times Higher Education) در گزارشی به نقل از «موسسه بین‌المللی آموزش عالی ایالات متحده آمریکا»، از کاهش تعداد دانشجویان خارجی محصل در ۵۰ موسسه و دانشگاه برتر این کشور در سال ۲۰۱۷ خبر داده است.

بنابر این گزارش، تعداد دانشجویان ایرانی محصل در آمریکا در سال تحصیلی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ یعنی پیش از اعمال محدودیت‌های مرتبط با صدور ویزا توسط رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا، نسبت به سال تحصیلی قبل، از ۱۲۲۶۹ نفر به ۱۰۵۸۷ نفر رسیده که با این کاهشِ ۱۴ درصدی، جایگاه ایران را از نظر تعداد دانشجو در ایالات متحده آمریکا از رتبه ۱۱ به رتبه ۱۳ رسانده است. 

همچنین در جدولی که «موسسه بین‌المللی آمار یونسکو» از تعداد دانشجویان خارجی در سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در آمریکا ارائه کرده است، کشور چین با ۲۹۱۰۶۳ دانشجو در مقام نخست و کشورهای هند، کره جنوبی، عربستان، کانادا، ویتنام، تایوان، ژاپن، مکزیک و برزیل در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفته‎اند.  

در این جدول انگلیس با تعداد ۱۱۴۸۹ دانشجو جایگاه قبلی دانشجویان ایرانی را به خود اختصاص داده و نیجریه در رتبه ۱۲، قرار دارد.

پیش بینی میشود  با اعمال محدودیت های تازه ایجاد شده توسط ترامپ این روند کاهشی با شیب بیشتر در آینده رخ نمایی کند.

برچسب‌ها: موسسه بین‌المللی آموزش عالی آمریکادانشجویان ایرانیمحدودیت صدور ویزاموسسه بین‌المللی آمار یونسکو
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.