سرمایه‌گذاری بی‌سابقه آمریکایی‌ها در استارت‌آپ ژاپنی «اسمارت‌ اچ‌آر»
جذب سرمایه ۱۳ میلیون‌دلاری در مرحله دوم جذب سرمایه ۸

سرمایه‌گذاری بی‌سابقه آمریکایی‌ها در استارت‌آپ ژاپنی «اسمارت‌ اچ‌آر»

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۷:۰۰ | ۵ دقیقه

استارت‌آپ ژاپنی «اسمارت اچ‌آر»، استارت‌آپی است که توانسته برای اولین بار، در سری دوم جذب سرمایه، از شرکت خطرپذیر آمریکایی «۵۰۰ استارت‌آپ» ۱۳.۳ میلیون‌دلار دریافت کند.

نوپانا: معمولا شنیدن خبر رسیدن یکی از استارت‌آپ‌های شرکت «۵۰۰ استارت‌آپ» ـ که یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر آمریکایی است ـ به مرحله دوم سرمایه‌گذاری تعجب‌برانگیز است؛ اما اخبار نشان می‌دهد این اتفاق در حال حاضر رخ داده است. امروز استارت‌آپ ژاپنی «اسمارت اچ‌آر» تایید کرد که موفق شده است ۱۳.۳میلیون دلار سرمایه جذب کند. «اسمارت اچ‌آر» که در سال ۲۰۱۳ کار خود را با نام کوفو شروع کرده بود، سیستمی مبتنی بر پردازش و ذخیره‌سازی ابری است که فرایندهای بخش «نیروی انسانی» کمپانی‌های مختلف را تسهیل می‌کند. سیستمی که اجازه می‌دهد تمامی نیازهای هر کارمند در بخش نیروی انسانی بدون هیچ کاغذبازی به صورت آنلاین و خودکار انجام شود.

به گزارش نوپانا، کمپانی‌های آمریکایی همچون «زنفیتس»، «گوستو» و «نیملی» پلتفرم‌هایی مشابه با «اسمارت اچ‌آر» را ارائه می‌کنند. مدیرعامل این استارت‌آپ توضیح داده است که موقعیت دست نخورده «اسمارت اچ‌آر» باعث شده است که آنها در ژاپن توانایی جذب سرمایه‌های میان دوره و حالا مرحله دوم سرمایه‌گذاری را داشته باشند. جیمز راینی، مدیرعامل ۵۰۰ استارت‌آپ، در همین رابطه توضیح داده است که «کاری که ما انجام می‌دهیم جایگزین کردن انسان و کاغذ است و اینجا نرم‌افزار قدیمی وجود ندارد که از فرایند انجام کار حذف شود. امروزه هفت هزار کمپانی در «اسمارت‌ اچ‌آر» ثبت‌نام کرده‌اند که تعدادی از آنها بیش از ۱۰ هزار کارمند دارند. در نتیجه این پلتفرمی نیست که تنها استارت‌آپ‌ها از آن استفاده کنند و صنایع سنتی و غیرمرتبط به حوزه فناوری اطلاعات نیز توانایی بهره‌برداری از آن را دارند.»

۵۰۰ استارت‌آپ در آگوست سال ۲۰۱۶ اولین مرحله سرمایه‌گذاری روی اسمارت اچ‌آر را انجام داد و در ادامه شاهد رشد ۱۶ درصدی ماهیانه این استارت‌آپ هستیم. با این وجود ۵۰۰ استارت‌آپ با هدف سرمایه گذاری روی ایده‌های اولیه شکل گرفته است و جای مناسبی برای تامین سرمایه مرحله دوم مورد نیاز «اسمارت اچ‌آر» به حساب نمی‌آید. به گفته راینی، کمپانی‌هایی همچون «اسمارت اچ‌آر» در ژاپن زیاد شکل نمی‌گیرند و همین مسئله باعث شده بود به فکر راهی برای رسیدن به مرحله دوم سرمایه‌گذاری باشیم. با توجه به این موضوع فرایندی شکل گرفته است که طی آن سرمایه‌های کوچک‌تر از نقاط مختلف فراهم شده و به صورت یک‌جا به «اسمارت‌ اچ‌آر» منتقل شده است. نکته قابل توجه این است که ۵۰۰ استارت‌آپ در این میان نقش کلیدی داشته و ارتباط با تمام این سرمایه‌گذارهای کوچک‌تر و مدیریت انتقال سرمایه آنها را برعهده گرفته است تا «اسمارت اچ‌آر» مجبور به ارتباط با تعداد زیادی سرمایه‌گذار نشود.

(همچنین بخوانید: عوامل موثر بر رشد استارت‌آپ‌ها)

منبع

برچسب‌ها: آسیااستارت‌آپاسمارت اچ‌آرژاپنسرمایه‌گذاری خطرپذیر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.