اشتغال فناوری محور مورد حمایت دولت است
معاون وزیر تعاون : ۸

اشتغال فناوری محور مورد حمایت دولت است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۴:۱۵ | ۶ دقیقه

عاون امور تعاون وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظهور عرصه های مختلف اشتغالزایی در جهان گفت: اشتغال فناوری محور از جمله استارتاپ ها مورد حمایت جدی دولت قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سید حمید کلانتری روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: حمایت از فرصت های شغلی جدید در بستر فضای مجازی در دستور کار تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : ما باید در زمینه اشتغال رویکردمان به سمت فناوری باشد چرا که در سال های اخیر بسیاری از جوانان با استفاده از فکر های نو توانسته اند با ساخت یک اپلیکیشن علاوه بر میلیاردها ریال سرمایه در سطح وسیعی نیز ایجاد اشتغال کنند.
وی افزود : امروز کشور ما نیاز به کار دارد وتوسعه استارت تاپها دارد وما باید اجازه بدهیم فضای مجازی توسعه یافته و به یک بازار بزرگ تبدیل شود.
کلانتری گفت : بانک ها به جای کاغذ بازی به فکر توسعه کار و شغل باشند چرا که اغلب معرفی شوندگان به بانکها از نحوه برخورد ها ابراز نارضایتی دارند که باید این موضوع مهم در بعضی از بانکها اصلاح شود .
وی دربخش دیگری از سخنانش گفت: شهرستان ساوجبلاغ ظرفیت های زیادی برای ایجاد اشتغال جوانان دارد.
فرماندار ساوجبلاغ نیز در این نشست به معرفی پتانسیل های موجود در شهرستان پرداخت وگفت : طبق سرشماری سال 95 شهرستان ساوجبلاغ حدود 260 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 78 هزار و 438 نفر شاغل و 8575 نفر بیکار وجود دارد که نرخ بیکاری آن 9.9 درصد است .
ابوالقاسم پالیزگیر اظهار داشت : در شهرستان ساوجبلاغ یکهزار و 200 واحد تولیدی ، 67 معدن دارای مجوز ، 50 واحد صنعتی تولید مواد غذایی با برندملی و فرا ملی ، 123 هزار و 843 متر اراضی کشاورزی و 13 هزار و500 متر اراضی باغی ، 140 هکتار گلخانه وجود دارد که بیش از 56 درصد محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان ساوجبلاغ می باشد.
وی گفت : شهرستان ساوجبلاغ با وجود 81 روستا که 12 روستای آن نمونه گردشگری می باشد دارای 171 تعاونی بوده که 105 تعاونی آن فعال و 16 هزار و 697 عضو دارند.

پالیزگیر تامین بودجه لازم جهت تشکیل تعاونی توسعه عمران ، روان سازی فرآیند تشکیل تعاون روستایی ، تامین تسهیلات جهت شروع فعالیت اقتصادی تعاونی ها،هماهنگی دستگاههای صادر کننده مجوز و دریافت مجوز تشکیل اتاق تعاون در شهرستان ساوجبلاغ راخواستار شد.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز در این نشست ضمن اشاره به نقش شوراها و دهیاران در ایجاد اشتغال گفت : شوراها و دهیاران باید نوع تولید را مدیریت کنند و بازار فروش را مشخص کنند در غیر این صورت تولید با شکست مواجه خواهد شد.
اسماعیل خلیلی اظهار داشت : اعتبارات استان البرز در بخش مشاغل خانگی 200 میلیارد ریال است که برای پرداخت آن محدودیتی وجود ندارد و بانکها مکلف شده اند از طرح های ارائه شده حمایت و تسهیلات لازم را به متقاضیان ارائه دهند.
وی با بیان اینکه اشتغال خرد زود بازده است گفت : 55 درصد اشتغال در حوزه خدمات است و هر قدر به سمت اشتغال خرد ،خانگی ، خدمات در روستاها و مناطق گردشگری و بوم گردی برویم قطعا اشتغالمان به سمت توسعه خواهد رفت.
در ادامه تعدادی از مدیران تعاونی های موفق به ارائه گزارش کار و موفقیت های خود پرداختند .

برچسب‌ها: حمید کلانتری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.