توافق معاونت جوانان و صندوق کارآفرینی امید برای اعطای وام بدون بهره
دولت در مسیر کارآفرینی ۸

توافق معاونت جوانان و صندوق کارآفرینی امید برای اعطای وام بدون بهره

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۱۶:۳۳ | ۳ دقیقه

معاون ساماندهی امور جوانان از توافق برای تأمین اعتبارات و کمک به تشکل‌های کارآفرینی جوانان در کل کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال در حدود ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار با کارمزد۴ درصد جذب می‌کنیم.

محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، از توافق این معاونت با صندوق کارآفرینی امید برای تأمین اعتبارات و کمک به تشکل‌های کارآفرینی جوانان در کل کشور خبر داد و گفت: از چند ماه پیش برای تأمین اعتبارات کارآفرینی با این صندوق توافقاتی داشتیم که توانستیم طبق این توافق تا پایان سال در حدود ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار با کارمزد ۴ درصد برای تأمین کارآفرینی تشکل جوانان جذب کنیم.

تندگویان با بیان اینکه این خبر خوبی برای تشکل‌هایی که در حوزه‌های  کارآفرینی فعالند خواهد بود، اظهار داشت: این اعتبارات به استان‌ها منتقل می‌شود و  طرح‌هایی که در استان‌ها مورد تصویب قرار می‌گیرد تشکل‌ها به صورت مستقیم به صندوق معرفی شده و برای تأمین اعتبار اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۰۰ تشکل جوانان در کشور ثبت شده است، ابراز داشت: در حوزه کارآفرینی به صورت مستقیم ۱۵۰ تشکل در حال فعالیت هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان تأکید کرد: این وام برای تشکل‌هایی که در دیگر حوزه‌ها (فرهنگی، دینی، هنری و ...)  فعال هستند، هم قابل استفاده است.

تندگویان اعلام کرد: سقف این وام ۱۰۰ میلیون تومان برای طرح‌های ملی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هر کدام از دستورالعمل‌های تأمین این وام با توافق صندوق کارآفرینی امید تهیه و به بانک‌ ابلاغ شده است،‌گفت: بر اساس این دستورالعمل‌ها در استان‌ها و مراکز شهرها طرح‌های ارائه شده را با تشخیص اداره کل ورزش مورد تأیید قرار داده و پس از تائید طرح تشکل‌ها به بانک معرفی می‌شوندو وام را دریافت می‌کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان  در خصوص سیکل اداری دریافت این وام نیز ابراز داشت: مراجعه تشکل‌ها به اداره کل ورزش و بررسی طرح‌ها در کمیته تصویب طرح در استان ها برای دریافت این اعتبارات کفایت می‌کند.

تندگویان با بیان اینکه جذب اعتبار از صندوق کارآفرینی امید باید تا پایان سال انجام بگیرد، گفت:‌ اصرار ما بر این است که سیکل اداری به سرعت پیش رود و اعتبارات در اختیار تشکل‌ها قرار گیرد.

وی میزان تخصیص اعتبارات به استان‌ها را بر مبنای تعداد تشکل‌های ثبت‌شده استانی و عملکرد استان‌ها در حوزه جوانان دانست و اظهار داشت: با پایش عملکرد این استان‌ها اعتبارات بانک و اعتبارات استانی این معاونت اختصاص پیدا می‌کند.

برچسب‌ها: وامکارآفرینمحمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.