اعتبار برند شما در گرو تاکتیک‌های ارزش‌گذاری قوی و ضعیف
استراتژی فروش ۶.۵

اعتبار برند شما در گرو تاکتیک‌های ارزش‌گذاری قوی و ضعیف

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۱۵:۰۰ | ۴ دقیقه

استراتژی فروش شما به مشتری نشان می‌دهد که تا چه حد به محصول خود اعتماد دارید.

نوپانا: فروش‌های ضعیف روی قیمت تمرکز دارند و از حیله و نیرنگ استفاده می‌کنند؛ اما فروش‌های قوی روی ارزش‌گذاری تمرکز می‌کنند و بر اساس واقعیت هستند.  
هر زمان که تیم بازاریابی یا کارمندان بخش فروش کسب‌وکار شما از تاکتیک‌های فروش ضعیف استفاده کنند، طول عمر و شهرت کسب‌وکار شما به‌خطر می‌افتد.

شما یک محصول را توسعه می‌دهید و به سختی کار می‌کنید تا آن را کامل و بدون نقص کنید، سپس محصول نهایی را به بازار معرفی می‌کنید. اگر زمان فروش به مشتریان بالقوه خود توضیح دهید که محصول شما چگونه کار می‌کند، کدام نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند و چگونه زندگیشان را تغییر می‌دهد؛ در واقع ارزش محصول را تقویت می‌کنید و فروش مفیدتری خواهید داشت.
اما اگر از طرف دیگر تصمیم بگیرید تا بر اساس قیمت محصول با مشتریان ارتباط برقرار کنید، دقیقا نتیجه عکس حالت قبل می‌شود. وقتی تخفیف می‌دهید، ارزش محصول را کاهش می‌دهید. ممکن است با این کار فروش سریع و زیادی داشته باشید، اما درآمدی که به‌دست می‌آید، کمتر از مقدار مورد انتظار است. این اتفاق کسب‌وکار شما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش نوپانا، برای داشتن تاکتیک فروش قوی، به مشتریان بالقوه خود بگویید که محصول شما چگونه طراحی، تولید و آزمایش شده است و درباره کیفیت بالای محصول خود با آن‌ها صحبت کنید. با این کار هم ارزش محصول حفظ می‌شود و هم فروش خوبی خواهید داشت.
از طرف دیگر اگر فرآیند فروش را سرسری بگیرید (قیمت آن را کاهش دهید) یا پیشنهادهای ویژه‌ای مانند «یکی بخر دو تا ببر» قرار دهید؛ محصولات زیادی را در زمان کوتاه خواهید فروخت اما اعتبار برند را نابود می‌کنید.

داشتن یک تاکتیک قوی روی قابلیت‌های محصول، به توانایی برقراری ارتباط خوب کارمندان با مشتریان تکیه دارد. باور داشته باشید که محصول یا خدمت شما ارزش خرید دارد. استراتژی فروش شما به مشتری نشان می‌دهد که تا چه حد به محصول خود اعتماد دارید.

 (همچنین بخوانید: چطور از كار مورد علاقه خود درآمد بالا كسب كنيم؟)

برچسب‌ها: تاکتیک فروشاعتبار برنداستراتژی فروش
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.