آزادکاری یا فریلنسینگ و مشکلات آن
سبکی مدرن از فعالیت کاری ۸

آزادکاری یا فریلنسینگ و مشکلات آن

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۱۵:۰۰ | ۷ دقیقه

آزادکاران افرادی هستند که عموما به‌ تنهایی کار می‌کنند و پروژه‌های متنوع را بسته به مهارت‌های خود از شرکت‌های مختلف می‌پذیرند.

نوپانا: آزادکاران افرادی هستند که عموما به‌ تنهایی کار می‌کنند و پروژه‌های متنوع را بسته به مهارت‌های خود از شرکت‌های مختلف می‌پذیرند. سبک‌کاری آن‌ها دشواری و مشکلات خاص خود دارد که باید برای روبرو شدن با آن‌ها آماده باشند.کالی مور یک نویسنده‌ آزادکار است که برای مجله‌های معتبری همچون آی ان سی (Inc) و آنتری پرینر(Entrepreneur) مقاله می‌نویسد. مقاله‌ای که در ادامه می‌خوانید توسط او و برای حل مشکلات آزادکاری نوشته شده است. مور در این مقاله سعی دارد چرایی بازنگری در سبک تجارت را برای آزادکاران تشریح کند.

وقتی فردی برای اولین بار وارد فضای آزادکاری می‌شود، یکی از موارد زیر اتفاق می‌افتد:

۱. آن‌ها برای هر فردی که پروژه پیشنهاد می‌دهد، خدمات بسیار متنوعی ارائه می‌دهند.

۲. پروژه‌های با قیمت پایین را قبول می‌کنند تا کار بیشتری داشته باشند.

۳.  به خاطر عدم امنیت شغلی، ناامید می‌شوند.

در قدم اول باید به یاد داشته باشید که اگر تلاش کنید برای همه‌ی افراد همه‌ خدمات را ارائه دهید، در نهایت به فردی تبدیل می‌شوید که در هیچ کاری خوب نیست یا در بهترین حالت، خدماتی متوسط در زمینه‌های بسیار متفاوت ارائه می‌دهد. در این شرایط، ممکن است درآمدی نسبی داشته باشید؛ اما مشکل اصلی این است که نمی‌توانید مشتریان خوب جذب کنید.

مور برای حل این مشکل که خودش هم با آن دست و پنجه نرم‌ کرده است، راه ‌حلی کاربردی پیشنهاد می‌دهد. او نیز در ابتدای دوران کاری پیشنهادهای متفاوت را از همه قبول می‌کرد. اما پس از مدتی تصمیم گرفت خدمات خود را متمرکز کند. او پس از این تصمیم، تنها خدمات فریلنسری نوشتن مقاله در حوزه‌های تخصصی‌اش یعنی تجارت الکترونیک و نرم‌افزار ارائه کرده است. قدم مهم پس از این تصمیم، رد کردن پیشنهادهای نامرتبط بوده که البته تصمیمی سخت بوده است.

(همچنین بخوانید: چگونه باید بازخوردهای منفی را مدیریت کنیم )

پس از مدتی، تخصص مور در همین زمینه‌های خاص مورد تمرکز بیشتر می‌شود.نتیجه این شد که افراد پس از مدتی او را به‌عنوان فردی بسیار حرفه‌ای می‌شناختند. به بیان دیگر او به منبعی قابل اعتماد برای نوشتن مقاله‌های تخصصی تبدیل شده بود.

نکته‌ مهم این است که درآمد این فریلنسر نیز پس از این تصمیم افزایش داشته است. او در سال اول ۴۰درصد و در سال دوم ۶۰درصد افزایش درآمد تجربه کرده است. مور در سال اول کمتر از ۱۰ مشتری داشت و پس ۲ سال، تعداد آن‌ها را به بیش از ۵۰ نفر رساند. این موفقیت به خاطر این به دست آمد که او تمرکز کاری به دست آورده و زمینه‌ای خاص برای افزایش تخصص پیدا کرده است.

یکی از مشکلات آزادکاری، تازه بودن آن است. هنوز هیچ دانشگاه یا کتابی برای آموزش اصول این روش کاری وجود ندارد. اطلاعات زیادی در فضای اینترنت موجود است؛ اما پیدا کردن مطالب و روش‌های مفید در میان انبوه اطلاعات دشوار است.

برای بسیاری از آزادکاران، پیدا کردن راه و روش صحیح تجارت، موفقیت اصلی است. این جستجو و نتیجه‌ آن، شما را از فردی که به همه‌ پروژه‌های پاسخ مثبت می‌دهد، به متخصصی با کلاس کاری بالا تبدیل می‌کند که تنها پروژه‌های خاص با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. البته قدم‌های اول در این راه بسیار دشوار است چرا که شما با این تصمیم، به فرصت‌های مالی متعددی پاسخ منفی می‌دهید. در عوض نتایجی که از این تصمیم به دست می‌آید، بسیار مفید هستند:

۱. پروژه‌های بیشتری پیدا می‌کنید که به انجام دادن آن‌ها علاقه دارید.

۲. به فردی تبدیل می‌شوید که برای دیگر آزادکاران هم پروژه پیدا می‌کند.

۳. اعتبار و قدرت کافی را در زمینه‌ای خاص پیدا می‌کنید که بسیار باارزش است.

منبع

برچسب‌ها: آزادکارانکالی مور آزادکاریفریلنسینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.