نوشته های مرتبط: استارتآپها از رئیسجمهور آینده چه میخواهند؟
ایران بهشت چینیها برای استخراج رمزارز
اگر پای درد و دل یکی از تولیدکنندگان داخلی نشسته باشید بعید است از تاثیر منفی واردات کالاهای چینی بر کسب و کارش نگفته باشد.
راست و دروغهای «فرار مغزها»
مهاجرت نخبگان و سرآمدان علمی کشورمان به نقاط دیگر دنیا که از آن با عنوان فرار مغزها یاد میشود، مدتهاست به موضوعی مناقشهبرانگیز و حاشیهساز تبدیل شده است؛ آیا آمارهای رسمی شما نیز این موضوع را تأیید میکند؟ مثلا بهتازگی از قول مسئولی اعلام شد ۱۸۰ هزار نفر از دانشآموختگان کشور در سال ۱۳۹۴ به خارج رفتهاند یا آماری به نقل از صندوق بینالمللی پول در سال ۲۰۰۹ منتشر شده که حکایت از مهاجرت گسترده نخبگان از ایران دارد. نظرتان درباره این آمار چیست؟
آئیننامه نحوه فعالیت کسب و کارهای پلتفرمی تدوین میشود
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تدوین آئیننامه نحوه فعالیت کسبوکارهای پلتفرمها را در دستور کار خود داد. این آئیننامه قرار است حدود مسئولیت صاحبان پلتفرمها و نحوه فعالیت آنان را مشخص کند.
اوبر به مرزهای ایران رسید!
پس از مدتها مذاکره، شرکت اوبر توانست سهامداران استارتآپ تاکسی اینترنتی «کریم» را راضی به فروش این شرکت به مبلغ ۳/۱ میلیارد دلار کند.
آیا گوش دادن به موسیقی در حین کار خوب است؟
سوت بزن و کار کن؛ این بخشی از شعری است که در کارتون سفید برفی و هفت کوتوله خوانده می شود. جالب است بدانید که علم هم تا حدودی با این ایده موافق است و بطور مثال آنطور که در برخی تحقیقات علمی آمده گوش دادن به موسیقی در حین کار با تردمیل انسان را ترغیب می کند که با پشتکار بیشتری به دویدن ادامه دهد.
تاج سلطنت بر دنیای اینترنت به کدام یک خواهد رسید؟
به نظر میرسد که رقابت آمریکا و چین برای تسلط بر دنیای آینده فناوری اطلاعات با دستگیری مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا وارد فاز جدیدی شده است.
دانشبنیان برنده کارزار با اقتصاد سنتی است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: بخش سنتی اقتصاد در رویارویی با دانشبنیان و استارتاپیها قطعا میدان را واگذار میکند و بهجای مقابله و مبارزه، باید به دنبال سرمایهگذاری و حمایت از این کسب و کارها و ایدههای خلاقانه بنیانگذاران کسبوکارهای دانشبنیان و استارتاپی برود.
توسعه ابزارهای نظارتی برای کنترل کالاهای غیراصل
دیجیکالا برای حفظ حقوق برندهای معتبر و ایجاد امکانی مطمئن برای ارائه سرویس به این گروه از مشتریان خود، از این پس علاوه بر استفاده از نشان “برند متفرقه”، در عنوان کالا نیز به غیراصل بودن آن اشاره میکند.