نوشته های مرتبط: پنجمین رویداد تخصصی دیجیتال مارکترها (DM Talk) برگزار شد
کرمی: «شرکتهای خلاق» دانشبنیان نوع ۳ میشوند
در نشست «بررسی چالشها و آینده شرکتهای دانشبنیان و خلاق» زمینه توسعه زیستبوم کسبوکارهای خلاق و صنایع فرهنگی همپای زیستبوم دانشبنیان بررسی شد.
پای صحبت مدیران بازاریابی برترین استارتاپها در هفتمین رویداد تخصصی دیجیتال مارکتینگ، DM talk!
بزرگترین رویداد بازاریابی دیجیتال DMTalk طی روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن به صورت آنلاین، و اجرا روی سن و با کارگردانی ۴دوربینه برگزار میشود.
قانون حمایت از دانشبنیانها باید به شرکتهای خلاق نیز تعمیم یابد
عضو فراکسیون دانشبنیان مجلس گفت: تمام قوانین مصوب در حمایت از شرکتهای دانشبنیان باید بازنویسی و به شرکتهای خلاق نیز تعمیم یابد.
واقعیتهایی درباره دورههای دیجیتال مارکتینگ در ایران
چند سالی است که تب دیجیتال مارکتینگ، تدریس آن و دوره فروشی در ایران بالا گرفته است. حالا دیگر هر کسی با خواندن چند مقاله خارجی یا داخلی، ادعای استادی این حوزه را دارد. کلید به دستانی که به شما وعدۀ پولدار شدن سریع میدهند! کافی است درلینکداین، اینستاگرام و یا هر جای دیگری عبارت دوره آموزش بازاریابی دیجیتال (یا دیجیتال مارکتینگ) را جستجو کنید، آن وقت است که صدها گزینه برای انتخاب پیش روی شما قرار میگیرد. در میان این نتایج اگر سوابق این اساتید را جستجوکنید، متوجه میشوید تعداد زیادی از آنها در واقع، استادنما هستند! زیرا تا جایی که ما میدانیم، استادی از دو راه به دست میآید: 1- از راه تحصیل 2- از راه تجربه، و بهتر اینکه هر دو گزینه با هم باشند.
جایزه پیروز، دریچهای به افقهای دور!
به رسم هر سال و با پایان جشنوارهی ملی فنآفرینی شیخ بهایی، جایزهی پیروز به کارآفرینان برتر این جشنواره در اصفهان اهدا شد. جایزهی پیروز که یادآور نام و اعتبار کارآفرین بزرگ اصفهانی اسدالله پیروز است هر سال به برترین طرح علمی و صنعتی در جنشوارهی شیخ بهایی اهدا میشود.
انتخاب رهبر از درون تیم یا استخدام آن؟
یکی از مزایای راهاندازی استارتاپ این است که برای هدایت آن به یک عمر تجربه نیاز نیست اما در عین حال اگر از مشاوره یک رهبر مجرب هم بینصیب باشد، ممکن است با تصمیمی اشتباه به نقطه پایان برسد. با توجه به این مساله ترجیح میدهید تیم رهبری را از افراد درون استارتاپ انتخاب کنید یا از کسانی که در شکل گیری آن نقش نداشتهاند کمک بگیرید؟
از حمایتهای ظاهری تا سنگاندازیهای واقعی در کار استارتاپها
در سالهایی نهچندان دور، انجام کارهای ساده به آسانی حالا نبود. کسی فکرش را نمیکرد روزی، اهمیت ندارد در تهران باشی یا در دورافتادهترین روستاها، اهمیتی ندارد برای خانهات مبل و یخچال بخواهی یا برای تراکتورت چرخ یا گاو و گوسفند برای مزرعهات؛ همه چیز با یک سرچ ساده اینترنتی برایت مهیاست.