نوشته های مرتبط: کارآفرینی؛ از خلق یک ایده تا ارزشآفرینی در اقتصاد
چرایی حضور کم رنگ استارتآپها در بورس
كسبوكارهای اينترنتی به دليل نو بودن و با توجه به قوانين كهنه كشور ما بهويژه در تجارت الكترونيک، مسائل و دغدغههای فراوانی را در مسيرشان دارند كه براي پاسخگويی و رفع آنها اقداماتی در حال انجام است، ولی طبيعتا تا به ثمر نشستن اين اقدامات زمان زيادی پيشروی آنها خواهد بود.
برنامه دولت برای حمایت از توسعه استارتآپها تشریح شد
در مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از کسبوکارهایی که دارای نوآوری است یا همان استارتآپها حمایت میکنیم، کسبوکارهایی که قدرت رقابت در بازارهای منطقه و بینالمللی را دارند.
وجود ظرفیت بالقوه برای گسترش استارتآپها در ایران
در خلال دهههای ۲۰۰۵ و ۲۰۱۶ رتبه جهانی ایران در تولید علمی به طرز چشمگیری رشد کرده و از رده ۳۴ به ۱۶ ارتقا یافته است.
ماده ۱۴۷ قانون مالیاتی مانع رشد کسب و کارهای اینترنتی
در سالهای اخیر شاهد رشد بسیار زیاد تعداد کسبوکارهای اینترنتی (بیش از ۳۰ هزار کسبوکار اینترنتی) و مشاغلی که در کنار آنها به وجود میآیند، هستیم و طبیعتا در کنار هر توجه، رشد و ظرفیتی مشکلات خاصی به وجود میآید که نیاز به یکسری نهادهای مرتبط برای رفع آن مشکلات را ضروری میکند.
بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش داریم
به نقل از دیجیاتو، هلدینگ کسبوکار نوین ایرانیان که شرکت مادر استارتآپهایی همچون نتبرگ، چیلیوری، تیک8، سرمیز و دکتر دکتر است، برای اولین بار و پس از ۷ سال از زمان تاسیس، از طریق صندوق سرمایهگذاری جسورانه آرمانی جذب سرمایه کرده است.
بسترهای راهاندازی استارتآپ در مناطق آزاد فراهم است
ماهیت و قوانین مناطق آزاد بر اساس فعالیت ۱۰۰درصد پایدار و با تکیهبر توانبخش خصوصی استوار است.
استارتآپها انزوا از جامعه جهانی را جبران میکنند
رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در دوازدهمین نشست تخصصی «ایران کجاست، ایرانی کیست؟» (مطالعات طرح آمایش سرزمین) در محل سازمان برنامه و بودجه در مورد ویژگیهای فرهنگی ایرانیها گفت: جامعه ایران به صورت رندانه در حال مجبور کردن حکومت سیاسی به تن دادن به خواسته هایش است.