نوشته های مرتبط: يك فرمول رياضی که هر كارآفرين باید بداند
دو مدل سرمایهگذاری در کسبوکارهای استارتآپی
«بهتر است ببینیم اسنپ برای ایران چه کرده است. ما کارآفرینی و اشتغالزایی داشتهایم»؛ این جمله، پاسخ مدیرعامل اسنپ در برابر ابراز نگرانی درباره مدل سرمایهگذاری روی اسنپ و دیگر شرکتهای «گروه اینترنتی ایران» است. نگرانی از مدل سرمایهگذاری که در آن از کارآفرین بنیانگذار خبری نیست و تملک به صورت صد در صدی متعلق به سرمایهگذار است. در طرف مقابل اما مجری برنامه که دیدگاه مخالف دارد ماحصل کار اسنپ را «کارآفرینی» نمیداند!
۱۳ شرکت فناوری اروپایی که در سال ۲۰۱۸ توسط غولهای آمریکایی خریداری شدند
قطب فناوری دنیا کماکان دره سیلیکون و آمریکاست و غولهای فناوری آمریکایی علاقه زیادی به خرید شرکتها و استارتآپهای خارجی دارند. در این مطلب نگاهی به مهمترین شرکتهای خریداری شده فناوری اروپایی در سال ۲۰۱۸ میاندازیم.
کارگاه ارزشگذاری استارتآپها
کارگاه ارزشگذاری استارتآپها توسط نوآفرینان در تاریخ ۷ دی ماه از ساعت ۹ الی ۱۳ در پارک علم و فناوری مدرس برگزار میشود.
سامانه تأمین مالی و سرمایهگذاری خطرپذیر طرحهای فناورانه ایجاد میشود
معاونت علمی و فناوری سامانهای برای تأمین مالی و سرمایهگذاری خطرپذیر طرحهای دانشبنیان، خلاق و فناور، جهت شکلگیری و توسعه زیستبوم دانشبنیان در کشور راهاندازی میکند.
رویداد سرمایهگذاری بوشهر (Investment Summit) برگزار شد
رویداد سرمایهگذاری بوشهر (Investment Summit) در تاریخ چهارشنبه ۷ آذرماه ۱۳۹ و با حضور مدیران سامانه تامین مالی کارنکراد، مشاوران و سرمایهگذاران خبره حوزه استارتآپی همراه این سامانه، مسئولین استانی، مدیران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس همراه با برنامه ارائه استارتآپهای آماده جذب سرمایهگذاری و پنل سرمایهگذاری در سالن جلسات پارک علم و فناوری خلیج فارس برگزار شد.
سرمایهگذاری هنگفت چین برای توسعه رقیب GPS آمریکا
دولت چین هزینه سرسام آوری را به توسعه سیستم موقعیت یابی جغرافیایی بومی اختصاص داده که هدف از آن عدم اتکای آنها به GPS ایالات متحده عنوان شده است.
سرمایهگذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) چیست؟
سرمایهگذاری روی استارتآپها همواره یکی از مشکلترین و پرریسکترین کارها است.
فروش سهام استارتآپها معمولا چه زمانی است؟
در حالیکه میگویند یک کسبوکار آنلاین هرگز به چالش کشیده نمیشود، با نگاهی به هر مرحله از چرخه حیات یک کسبوکار آنلاین، یک مجموعه منحصر به فردی از موانع برای مقابله دیده میشود.