شرکت سیلزفورس (Salesforce) توانست با عقد قراردادی به ارزش ۲.۲۷ میلیارد دلار، اپلیکیشن پیامرسان اسلک (Slack) را خریداری کند.
نوپانا به نقل از آیتی ایران، اولین زمزمهها مبنی بر تصاحب این شرکت توسط سیلزفورس در اواخر سال 2020 شنیده شد. زمانی که در خبرها آمده بود استوارت باترفیلد، مدیرعامل و بنیانگذار اسلک قصد دارد تا پس از این تفاهم، همچنان فعالیت این شبکه اجتماعی را به مانند گذشته و البته در قالب ساختاری جدید و زیرمجموعه سیلزفورس ادامه دهد.
همچنین قرار است که این شبکه اجتماعی به یک رابط جدید Customer 360 که ابزار سیلزفورس برای دسترسی کاربران به اپلیکیشنهای این شرکت محسوب میشود، تبدیل شود. در بیانیه منتشرشده از سوی سیلزفورس، ضمن تایید این توافق، اعلام شده که از اسکل برای اولین بار در پلتفرم Customer 360 استفاده خواهد شد.
در ادامه آمده است که این مسئله باعث میشود تا مشریان سیلزفورس به یک منبع واحد و مشخص برای کسبوکارهای خود دسترسی داشته باشند و در کنار آن، از یک پلتفرم واحد برای ارتباط میان کارمندان، مشتریان، شرکای تجاری و همچنین دسترسی به اپلیکیشنهایی که روزانه از آن استفاده میکنند، بهرهند خواهند شد.
اگر اپلیکیشن اسلک با ظهور خود در سال 2019، توانست به محبوبیت خوبی نزد کسبوکارها دست یابد، اما با عرضه اپلیکیشن تیمز توسط مایکروسافت در ایام مقابله با همهگیری کرونا، این اپلیکیشن بخش زیادی از کاربران خود را ا دست داد.
اسلک همچنین شکایتی را علیه تیمز تنظیم و مایکروسافت به اقدامات ضدرقابتی در این حوزه متهم کرد. سیلزفورس تقریبا شش ماه بعد از ثبت شکایت اسلک از مایکروسافت، این شبکه اجتماعی را خریداری کرده است.
با این حال، قرار است در ماه آینده میلادی، برت تیلور رئیس سیلز فورس و استوارت باترفیلد بنیانگذار اسلک، جزییات بیشتری را از برنامههایشان برای آینده و ادغام اسلک با پلتفرم این شرکت ارائه دهند. این مراسم روز 17 آگوست برگزار و از طریق وبسایت سیلزفورس به صورت زنده پخش خواهد شد.