معاون دفتر توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: این مرکز با همکاری مرکز اصناف و امور بازرگانان و دبیرخانه هیئت عالی نظارت، برای ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی سامانهای با نام «ای - صنوف» را راه اندازی کردهاند.
نوپانا به نقل از میزان، سارا جامی، در خصوص راهاندازی سامانه ای-صنوف در کشور، گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با همکاری مرکز اصناف و امور بازرگانان و دبیرخانه هئیت عالی نظارت سامانه e-sonoof.ir را راهاندازی کرده است.
وی افزود: این سامانه به دو بخش فروشگاههای اینترنتی و واحدهای صنفی در کشور خدمات ارائه میدهد.
معاون دفتر توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: در این سامانه از یک طرف فروشگاههای اینترنتی دارای مجوز نماد اعتماد الکترونیکی و از طرف دیگر واحدهای صنفی فیزیکی با تایید اتحادیه مربوطه ثبتنام میشوند.
جامی گفت: معمولاً فروشگاهها و صنوف فیزیکی با این تصور که ورود به فضای اینترنت چالشهای زیادی برای آنها ایجاد میکند و نیازمند دانش فناوری اطلاعات یا مواردی مانند کاهش میل به خرید در خریداران میشود از حضور در فضای مجازی دوری میکنند. سامانه ای – صنوف با امکاناتی که ایجاد نموده، نه تنها مسیر ورود به فضای مجازی را برای یک کسب و کار فیزیکی سادهتر و سریعتر میکند بلکه روشهای بهینهای را برای حضور تامینکنندگان سکوهای اینترنتی و فروشگاههای اینترنتی پیادهسازی کرده است.
معاون دفتر توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به مزیتهای دیگر حضور فروشگاههای اینترنتی در این سامانه اشاره کرد و افزود: فقط فروشگاههای اینترنتی یا سکوهایی فروشی که دارای مجوز نماد اعتماد الکترونیکی و سابقه فعالیت خوبی باشند، میتوانند در این سامانه حضور داشته باشند و عملکرد آنها به جهت جذب واحدهای صنفی فیزیکی و ارائه خدمات به آنها ارزیابی میگردد و در صورت ارائه سرویس یا خدمت مناسب میتوانند ادامه همکاری و حضور در سامانه را داشته باشند.
وی گفت: بزرگترین مزیت سامانه ای - صنوف برای فروشگاههای اینترنتی، تعامل سریع با هر واحد صنفی در هر کجای کشور میباشد که میتواند با ارسال پیامک دعوت به همکاری، ارتباط اولیه را برقرار کند. در صورتیکه پیش از این، جذب تامین کننده برای فروشگاههای اینترنتی در پوشش های مختلف جغرافیایی کشور با هزینه های زیادی همراه بود و حداقل مزیت سامانه اینست که برای واحد صنفی فیزیکی، وجود یک تابلوی تبلیغاتی در سامانه هست که حتی با جستجوی کالا یا مکان مورد نظر خریدار، واحد صنفی به او معرفی میگردد.
معاون دفتر توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در مورد اطلاع رسانی رسانهای برای این سامانه گفت: با برنامه ریزی انجام شده و مصوبات موجود، این سامانه بزودی تبلیغات گستردهای را در سطح بیلبوردهای شهرها و رسانه ملی انجام خواهد داد.
با توجه به موعدهای زمانی در سال، جشنواره مختلفی را برگزار خواهیم کرد که با جشنواره بهار آغاز و به جشنواره شب یلدا ختم میگردد. این برنامه ها بصورت سالانه وجود خواهد داشت و در زمان وجود کرونا میتواند بسیار اثرگذارتر بر رشد اقتصادی واحدهای صنفی فیزیکی و و تامین سهولت و سلامتی برای مردم باشند.